GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KAYNAK VE SORUNLARIYLA TÜRK SERAMİK SANATI/GTS 621
Dersin Adı: KAYNAK VE SORUNLARIYLA TÜRK SERAMİK SANATI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Nurşen Özkul Fındık
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nursenf@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Türk seramik sanatıyla ilgili yayınların sınıflandırılarak incelenmesi, tartışılması,
Seramik sanatında temel kavramları öğrenmek
Türk seramik sanatı malzeme, teknik ve form özellikleriyle kronolojik olarak kavrar,
Seramik üretim merkezleri ve üretimleri hakkında bilgilenir,
Seramik sanatında dönemler ve bölgeler arasında değişim, gelişim ve yayılımı izlenir
Seramik sanatında görülen belli başlı motif, kompozisyon ve üslup özelliklerini öğrenilir
Türklerin günlük yaşamlarında, yeme, içme, depolama ve taşıma amaçlı ürettikleri ve kullandıkları seramik kaplar malzeme, teknik, form ve süsleme özel


 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Seramik sanatında temel kavramlar ve tanımlar
2. Hafta  Seramik sanatlarıyla ilgili araştırmaların incelenmesi
3. Hafta  Türk seramik sanatlarıyla ilgili kaynakların sınıflandırılması ve incelenmesi
4. Hafta  Türk seramik sanatına giriş
5. Hafta  Seramik yapım ve süsleme teknikleri
6. Hafta  Seramik yapım ve süsleme teknikleri
7. Hafta  Anadolu’da seramik üretim merkezleri
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Anadolu Selçuklu Dönemi seramik sanatı
10. Hafta  Anadolu Selçuklu Dönemi seramik sanatı
11. Hafta  Beylikler Dönemi seramik sanatı
12. Hafta  Osmanlı Dönemi seramik sanatı
13. Hafta  Osmanlı Dönemi seramik sanatı
14. Hafta  Seramik sanatında motif ve kompozisyon
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Aslanapa, O.,Anadolu’da Türk Çini ve Keramik Sanatı, İstanbul 1965. Altun, A., “İznik Çini ve Seramikleri”, Sadberk Hanım Müzesi Türk Çini ve Seramikleri, İstanbul 1991. Arık, R.,KubadAbad, İstanbul 2000. Öney, G., “Selçuklu Seramik Sanatı”,Selçuklu Çağında Anadolu Sanatı, (Ed.D.Kuban), İstanbul 2001, s.375-379. Özkul Fındık, N., İznik Roma Tiyatrosu Kazı Buluntuları (1980-1995) Arasındaki Osmanlı Seramikleri, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara 2002. Özkul Fındık, N., Hasankeyf Seramikleri (2004-2006), Ankara 2008.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  nlatım, Soru-Yanıt, Gösterme,
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
1
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
6
60
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
7
70
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
5
5
 Sunu hazırlama
1
3
3
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Geleneksel Türk Sanatları alanında Yüksek Lisans düzeyinde edindiği kuramsal yeterlikleri Sanatta yeterlik (Doktorate in art) düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Geleneksel Türk Sanatlarının diğer sanatlarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme.X
3
Türk sanatları alanında bilimsel araştırma yapabilme, özgün yöntem ve tasarımlarını farklı alanlara uygulayabilmeX
4
Geleneksel Türk Sanatlarında uzmanlık düzeyinde öğrendiği teknik bilgi ve beceriyi çalışmalarında kullanabilme.X
5
Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplin alanlarından edindiği bilgilerle yorumlayabilme.X
6
Uzmanlık alanında uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik değeri yüksek, özgün Türk sanat tasarımları oluşturabilme.X
7
Yeni fikirler üretme ve bu fikirleri özgün tasarımlarda ifadelere dönüştürebilme.X
8
Türk sanatları alanında özgün projeler tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verilen süre içerisinde tamamlayabilme.X
9
Geleneksel Türk Sanatları alanındaki normları eleştirel bakışla inceleyebilme ve geliştirebilme.X
10
Geleneksel Türk Sanatları alanına ilişkin çalışmalarında edindiği bilgi birikimini bilimsel etik, kültürel değerlere ve çevreye duyarlı bir şekilde kullanabilme.X