GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SANAT VE MÜZE/GTS 608
Dersin Adı: SANAT VE MÜZE
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Serap BUYURGAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/serapb
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  serapb@gazi.edu.tr, sbuyurgan@yahoo.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersin sonunda öğrenciler: 1-Müzeler ile ilgili belirli bir bilgi birikimi elde ederler (müze nedir?, müze çeşitleri nelerdir?, müzelerin görevler
Verimli müze ziyaretleri gerçekleştirmeyi öğrenirler.
Sanat Müzeleri, Etnografya Müzeleri ve Arkeoloji Müzeleri arasındaki ortak noktaları ve farkları öğrenirler.
Sanat müzelerinin, etnografya müzelerinin ve arkeoloji Müzelerinin insanlığın var oluşunda, sanatın, kültürün oluşumunda, korunmasında, nesilden nesil
Ders kapsamında hazırladıkları vize ve final projeleri ve müze uygulamaları ile öğrendiklerini pekiştirirler, uygularlar.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin tanımı, amaçları, ders öğretim programı, projeler, müzelerde gerçekleştirilecek çalışmalar ile ilgili bilgilendirme. Ön Anket.
2. Hafta  Müze nedir?,müze çeşitleri nelerdir?,sanat müzeleri, etnografya müzeleri ve arkeoloji müzeleri arasındaki ortak noktaların ve farklılıkların sorgulanm
3. Hafta  Dünyada ve ülkemizde müzeciliğin tarihsel gelişimi. Vize projesi ile ilgili bilgilendirme.
4. Hafta  Anadolu Medeniyetleri Müzesi’ne programlı bir müze ziyareti.
5. Hafta  Görsel dökümanlarla (slayt, cd) Türk ve Dünya Müzelerinden örnekler.
6. Hafta  Sanat müzelerinin, etnografya müzelerinin ve arkeoloji müzelerinin insanlığın var oluşunda, sanatın, kültürün oluşumunda, korunmasında, nesilden nesil
7. Hafta  Vize Haftası
8. Hafta  Vize projelerinin atölyede aktarımı (Dünyadan ya da ülkemizden sanat müzeleri, etnografya müzeleri ya da arkeoloji müzelerinden bir tanesine yönelik h
9. Hafta  Vize projelerinin atölyede aktarımı. Final projesi ile ilgili bilgilendirme.
10. Hafta  Etnografya Müzesi’ne (Ankara) ve Devlet Resim Heykel Müzesi’ne programlı bir müze ziyareti.
11. Hafta  Seminer. Müze uzmanları tarafından müzelerin oluşumu, projeleri, sorunları ile ilgili atölyede seminer, karşılıklı soru ve cevaplarla bilgi alışverişi
12. Hafta  Müzede sanatsal uygulamalar.
13. Hafta  Müzede sanatsal uygulamalar.
14. Hafta  Vize projelerinin atölyede aktarımı.
15. Hafta  Son Anket.
16. Hafta  Final Haftası
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Adıgüzel, Ömer, ‘Müze Pedagojisinin Türkiye’deki Yansımaları ve Müzelerdeki Yaratıcı Drama Uygulamaları’ Müzecilikte Yeni Yaklaşımlar Küresellesme ve Yerelleşme, Üçüncü Uluslararası Tarih Kongresi, 130 – 143, Numune Matbaacılık, İstanbul: 2000. Atagök, Tomur, ‘Müze ve Eğitim’ Yeniden Müzeciliği Düşünmek, Yıldız Teknik Üniversitesi Basım Yayın Merkezi, İstanbul: 1999. Bass, George F. Bodrum Sualtı Arkeoloji Müzesi’ndeki Batıklar, Dönmez Ofset, Ankara: 1998. Bayburtluoğlu, Cevdet, Arkeoloji, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Ankara: 1982. Buyurgan, Serap – Buyurgan Ufuk, Sanat Eğitimi ve Öğretimi (Eğitimin Her Kademesine Yönelik Yöntem ve Tekniklerle) PegemA Yayıncılık, Ankara: 2007. Buyurgan, Serap, ‘Programlı Bir Müze Ziyareti ve Sonrasında Uygulama Örneği’ Sanat Eğitimi Sempozyumu, Gazi Eğitim Fakültesi Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı, Gazi Üniversitesi Matbaası, Ankara: 2002. Buyurgan, S. “Effective Learning At Th
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için gerekli değildir
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
2
60
 Pratik
1
20
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
4
12
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
5
15
75
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
6
12
 Materyal tasarlama, uygulama
2
6
12
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
3
9
27
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
2
6
12
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Geleneksel Türk Sanatları alanında Yüksek Lisans düzeyinde edindiği kuramsal yeterlikleri Sanatta yeterlik (Doktorate in art) düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Geleneksel Türk Sanatlarının diğer sanatlarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme.X
3
Türk sanatları alanında bilimsel araştırma yapabilme, özgün yöntem ve tasarımlarını farklı alanlara uygulayabilmeX
4
Geleneksel Türk Sanatlarında uzmanlık düzeyinde öğrendiği teknik bilgi ve beceriyi çalışmalarında kullanabilme.X
5
Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplin alanlarından edindiği bilgilerle yorumlayabilme.X
6
Uzmanlık alanında uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik değeri yüksek, özgün Türk sanat tasarımları oluşturabilme.X
7
Yeni fikirler üretme ve bu fikirleri özgün tasarımlarda ifadelere dönüştürebilme.X
8
Türk sanatları alanında özgün projeler tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verilen süre içerisinde tamamlayabilme.X
9
Geleneksel Türk Sanatları alanındaki normları eleştirel bakışla inceleyebilme ve geliştirebilme.X
10
Geleneksel Türk Sanatları alanına ilişkin çalışmalarında edindiği bilgi birikimini bilimsel etik, kültürel değerlere ve çevreye duyarlı bir şekilde kullanabilme.X