GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GELENEKSEL İŞLEME SANATLARI TASARIMI/GTS 613
Dersin Adı: GELENEKSEL İŞLEME SANATLARI TASARIMI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd. Doç.Yakude Develioğlu, Yrd. Doç. Nursel Baykasoğlu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~yakude www.gazi.edu.tr/~nbaykas
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  nbayka@gazi.edu.tr,yakude@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Geleneksel Türk işleme teknikleri ile ilgili teknik bilgi beceri ve alışkanlıkların kazanabilme
Geleneksel Türk işlemelerinde desen tasarımında temel ilke ve yöntemleri uygulayabilme
Geleneksel işleme örneklerinden yararlanarak günümüz kullanım alanlarına uygun yeni tasarımlar oluşturabilme
Bilgi ve becerilerden yararlanarak ileri düzeyde tasarım ve ürün geliştirebilme





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin içeriği ve kaynakları ile ilgili bilgilendirme
2. Hafta  Geleneksel Türk işleme teknikleri ile ilgili tanım ve terimler bilgisi
3. Hafta  Geleneksel Türk işlemelerinde kullanım alanlarına göre motif ve kompozisyon renk özellikleri
4. Hafta  Geleneksel Türk işlemelerinde desen tasarımında temel ilke ve yöntemler
5. Hafta  Geleneksel Türk işlemelerinde güncel kullanıma desen tasarımı.
6. Hafta  Yöresel özellik taşıyan geleneksel Türk işleme desenlerinden esinlenerek kompozisyon çizimleri.
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Tasarlanan proje desenini renklendirme ve renk varyantları oluşturma teknikleri
9. Hafta  Geleneksel Türk işleme özgün proje çalışması.
10. Hafta  Geleneksel Türk işleme özgün proje çalışması.
11. Hafta  Geleneksel Türk işleme özgün proje çalışması.
12. Hafta  Geleneksel Türk işleme özgün proje çalışması.
13. Hafta  Geleneksel Türk işleme özgün proje çalışması.
14. Hafta  Geleneksel Türk işleme özgün proje çalışması.
15. Hafta  Değerlendirme
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ALPASLAN, Sabiha Aker (2003) Tasarım: Mesleki Resim, YAPA Yayınları, İstanbul. BARIŞTA, Örcün (1999). Osmanlı İmparatorluğu Dönemi İşlemeleri. Türk Tarih Kurumu Basımevi Ankara. ERONÇ,Perihan Y.Giyim Süsleme Teknikleri Milli Eğitim Basımevi İstanbul 1984. GÜNGÖR,Hulusi (1983). Temel Tasar,İstanbul GÖKAYDIN, Nevide(2002). Temel Sanat Eğitimi, Ankara KALEM, Nevin (1995). Fantezi İşleme Teknikleri Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Ankara KORKUSUZ, Süheyla (1980). Nakış Temel Ders Kitabı Milli Eğitim Basımevi İstanbul , KÖKLÜ, Hülya ( 2002). El İşlemeleri YA-PA Yayınları İstanbul MARKALOĞLU, Şehdabe-Hatice Sargın (1981). Basit İşleme İğneleri Kız Teknik Öğretmen Okulu Ankara ÖĞÜT, Bilge (1971) Türk Nakışları Meslek Analizi Etüd ve Programlama Dairesi Yayınları Ankara ÖZCAN Fatma Tuğtaş (1994), Türk Nakışları Öğretim Yaprakları Önder Matbaası Ankara SAİN ,Bilge (1994) “Türk işi” G.Ü M.E.F Yayınları No:20 ANKARA
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Buders için gerekli değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
14
3
42
 Okuma Faaliyetleri
2
3
6
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
5
15
 Materyal tasarlama, uygulama
7
6
42
 Rapor hazırlama
4
4
16
 Sunu hazırlama
2
5
10
 Sunum
1
5
5
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
3
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Geleneksel Türk Sanatları alanında Yüksek Lisans düzeyinde edindiği kuramsal yeterlikleri Sanatta yeterlik (Doktorate in art) düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Geleneksel Türk Sanatlarının diğer sanatlarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme.X
3
Türk sanatları alanında bilimsel araştırma yapabilme, özgün yöntem ve tasarımlarını farklı alanlara uygulayabilmeX
4
Geleneksel Türk Sanatlarında uzmanlık düzeyinde öğrendiği teknik bilgi ve beceriyi çalışmalarında kullanabilme.X
5
Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplin alanlarından edindiği bilgilerle yorumlayabilme.X
6
Uzmanlık alanında uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik değeri yüksek, özgün Türk sanat tasarımları oluşturabilme.X
7
Yeni fikirler üretme ve bu fikirleri özgün tasarımlarda ifadelere dönüştürebilme.X
8
Türk sanatları alanında özgün projeler tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verilen süre içerisinde tamamlayabilme.X
9
Geleneksel Türk Sanatları alanındaki normları eleştirel bakışla inceleyebilme ve geliştirebilme.X
10
Geleneksel Türk Sanatları alanına ilişkin çalışmalarında edindiği bilgi birikimini bilimsel etik, kültürel değerlere ve çevreye duyarlı bir şekilde kullanabilme.X