GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GELENEKSEL TEKSTİL SANATLARINDA ANALİZ TEKNİKLERİ/GTS 607
Dersin Adı: GELENEKSEL TEKSTİL SANATLARINDA ANALİZ TEKNİKLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Feriha AKPINARLI
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.feriha@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  feriha@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Tekstilde Analiz ve Program Geliştirme ile ilgili temel bilgileri kavrayabilme
Program geliştirme sürecindeki temel bilgileri ve uygulamaları kavrayabilme
Tekstil dokuma örgü konularında analiz yapma becerisi kazanmak
Analiz ve program geliştirme yayınlarını izleyebilme
Analiz tekniklerini farklı alanlarda kullanabilme
Alanı ile ilgili model programlar geliştirebilme



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Türk El sanatlarında analiz teknikleri ile ilgili terim kavramlar, Analiz tekniklerinin Türk sanatlarındaki yeri ve önemi,
2. Hafta  Analiz bölümleri ve özellikleri Geleneksel Tekstil sanatlarını ana bölümlerine ayrıştırma
3. Hafta  Geleneksel Tekstil sanatlarında işlem ve işlem basamaklarının özellikleri Geleneksel Tekstil sanatlarında işlem ve işlem basamakları yazma
4. Hafta  Program -meslek analizi ilişkileri
5. Hafta  Program geliştirmenin aşamalarının açıklanması Hedef ve hedef davranışlar
6. Hafta   Alanı ile ilgili hedef ve hedef davranışlar oluşturma
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta   Analiz, belirtke tablosu özellikleri Analiz, belirtke tablosu hazırlama
9. Hafta  Program geliştirmede plan özellikleri Ünite ve günlük plan hazırlama
10. Hafta  Bilgi ve İşlem yaprakları hazırlama
11. Hafta   İçeriğin ne şekilde işleneceği, kaynakları, çeşitli yaklaşımları.
12. Hafta  Öğretim stratejisini yöntem ve tekniklerini belirleme ve değerlendirme.
13. Hafta  Meslek analizi bilgilerine dayalı geleneksel tekstil sanatları konusunda bir model oluşturma.
14. Hafta  Meslek analizi bilgilerine dayalı geleneksel tekstil sanatlar konusunda bir model oluşturma.
15. Hafta  Modeli değerlendirme
16. Hafta  Final Sınav
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  AKPINARLI. Feriha.”Öğretmen Eğitiminde Eğitim Teknolojisinden Yararlanma” Yayınlanmamış Yüksek lisans Tezi. Ankara:1986 DOĞAN, Hıfzı .Analiz ve Program Geliştirme Program ve Öğretim. Ankara:1979 ERTÜRK, Selahattin.Eğitimde Program Geliştirme.Ankara: 1982 SEZGİN.Saim,İlhan.Mesleki ve Teknik Eğitimde Program Geliştirme.Ankara:1994 SÖNMEZ, Veysel.Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı.Ankara:2001 MEB müfredat Programlar ÖZTÜRK,Melek.Öğretimi Planlama –Uygulama ve Değerlendirme.Ankara:2004
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Program modeli geliştirme
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
7
5
35
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
5
35
 Materyal tasarlama, uygulama
8
5
40
 Rapor hazırlama
2
4
8
 Sunu hazırlama
2
4
8
 Sunum
1
4
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
182
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Geleneksel Türk Sanatları alanında Yüksek Lisans düzeyinde edindiği kuramsal yeterlikleri Sanatta yeterlik (Doktorate in art) düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Geleneksel Türk Sanatlarının diğer sanatlarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme.X
3
Türk sanatları alanında bilimsel araştırma yapabilme, özgün yöntem ve tasarımlarını farklı alanlara uygulayabilmeX
4
Geleneksel Türk Sanatlarında uzmanlık düzeyinde öğrendiği teknik bilgi ve beceriyi çalışmalarında kullanabilme.X
5
Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplin alanlarından edindiği bilgilerle yorumlayabilme.X
6
Uzmanlık alanında uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik değeri yüksek, özgün Türk sanat tasarımları oluşturabilme.X
7
Yeni fikirler üretme ve bu fikirleri özgün tasarımlarda ifadelere dönüştürebilme.X
8
Türk sanatları alanında özgün projeler tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verilen süre içerisinde tamamlayabilme.X
9
Geleneksel Türk Sanatları alanındaki normları eleştirel bakışla inceleyebilme ve geliştirebilme.X
10
Geleneksel Türk Sanatları alanına ilişkin çalışmalarında edindiği bilgi birikimini bilimsel etik, kültürel değerlere ve çevreye duyarlı bir şekilde kullanabilme.X