GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
USTALARLA ATÖLYE ÇALIŞMALARI/GTS 604
Dersin Adı: USTALARLA ATÖLYE ÇALIŞMALARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Zorunlu
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Feriha Akpınarlı, Yrd.Doç.Dr. H.Serpil Ortaç, Doç. Dr. Fatma Nur Başaran
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/feriha http://websitem.gazi.edu.tr/site/nbasaran
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  feriha@gazi.edu.tr, ortac@gazi.edu.tr, nbasaran@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Geleneksel üretim biçimleri ile el sanatı ustalarını tanır
Üretim biçimleri ve ürünlerini belgeler,
Uygulamalar yoluyla kendi tasarımlarını geliştirir
Sorgulama ve analiz yetilerini geliştirir.





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Konu ile ilgili ön araştırmaların yapılması
2. Hafta  Çalışma yapılacak el sanatı konusu ve ustasının belirlenmesi
3. Hafta  Seçilen ustanın atölyesinde çalışmaların düzenlenmesi
4. Hafta  Seçilen ustanın atölyesinde çalışmaların düzenlenmesi
5. Hafta  Atölye uygulamaları
6. Hafta  Atölye uygulamaları
7. Hafta  Ara sınav
8. Hafta  Atölye uygulamaları
9. Hafta  Atölye uygulamaları
10. Hafta  Atölye uygulamaları
11. Hafta  Atölye uygulamaları
12. Hafta  Atölye uygulamaları
13. Hafta  Atölye uygulamaları
14. Hafta  Atölye uygulamaları
15. Hafta  Atölye uygulamaları
16. Hafta  Sunum, ustanın tanıtımı, sergileme, değerlendirme
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Akurgal, E. (1998). Anadolu kültür tarihi. Tübitak Popüler Bilim Kitapları 67. Nurol Matbaacılık, 417 s., Ankara. Alpaslan, A. Sabiha. (2003). Tasarım. Ya-Pa Yayın Pazarlama. İstanbul. Aslanapa, O. (1997). Türk sanatı. Remzi Kitabevi A.Ş. İstanbul. Barışta, H.Ö. (1998). Türk el sanatları. T.C. Kültür Bakanlığı Yayınları/2168. Sanat Eserleri Dizisi/192. Türk Tarih Kurumu Basımevi, 177 s., Ankara. Burkett, M.E. (1979). The Art of the Felt Maker. Abbot Hall Art Gallery Kendal Cumbria. Deniz, B. (2000). Türk dünyasında halı ve düz dokuma yaygıları. Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı Yayınları:215. 284 s., Ankara. Enez, N. (1987). Doğal boyamacılık, Anadolu’da yün boyamacılığında kullanılmış olan bitkiler ve doğal boyalarla yün boyamacılığı. Marmara Üniversitesi Yayın No:449. Güzel Sanatlar Fakültesi Yayın No:1, 80 s., İstanbul. Erbek, M. (2002). Çatalhöyük’ten günümüze Anadolu motifleri. T.C. Kültür Bakanlığı. Dumat Offset Ltd., 218 s., Ankara. Ergenekon, Cavidan. (199
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Seminer sunumu yapma ve dosya hazırlama
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
1
25
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
8
80
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
8
6
48
 Sunu hazırlama
3
5
15
 Sunum
1
2
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Geleneksel Türk Sanatları alanında Yüksek Lisans düzeyinde edindiği kuramsal yeterlikleri Sanatta yeterlik (Doktorate in art) düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.X
2
Geleneksel Türk Sanatlarının diğer sanatlarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme.X
3
Türk sanatları alanında bilimsel araştırma yapabilme, özgün yöntem ve tasarımlarını farklı alanlara uygulayabilmeX
4
Geleneksel Türk Sanatlarında uzmanlık düzeyinde öğrendiği teknik bilgi ve beceriyi çalışmalarında kullanabilme.X
5
Alanında edindiği bilgi ve becerileri farklı disiplin alanlarından edindiği bilgilerle yorumlayabilme.X
6
Uzmanlık alanında uygun renk, leke ve kompozisyon değerlerini içeren estetik değeri yüksek, özgün Türk sanat tasarımları oluşturabilme.X
7
Yeni fikirler üretme ve bu fikirleri özgün tasarımlarda ifadelere dönüştürebilme.X
8
Türk sanatları alanında özgün projeler tasarlayabilme, süreç yönetimini sağlayabilme ve projeleri başarılı bir şekilde verilen süre içerisinde tamamlayabilme.X
9
Geleneksel Türk Sanatları alanındaki normları eleştirel bakışla inceleyebilme ve geliştirebilme.X
10
Geleneksel Türk Sanatları alanına ilişkin çalışmalarında edindiği bilgi birikimini bilimsel etik, kültürel değerlere ve çevreye duyarlı bir şekilde kullanabilme.X