GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ELEŞTİREL DÜŞÜNME VE YAZMA/BİS 620
Dersin Adı: ELEŞTİREL DÜŞÜNME VE YAZMA
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Şeniz AKSOY
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/seniz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  seniz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Günümüzün sanatıyla ilişkili düşünceleri inceleme ve tartışma
Yazarak düşünme ve günümüz sanatını tartışma







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sanatla ilgili metinlerin incelenmesi
2. Hafta  Sanatçıların yazılarını ve sanatçı hakkında yazılmış metinlerin incelenmesi
3. Hafta  Sanat tarihçilerinin ve sanat eleştirmenlerin yazılarının incelenmesi
4. Hafta  Çağdaş bir konu hakkında tartışma ve yazma
5. Hafta  Verilen okumalar hakkında tartışma
6. Hafta  Verilen okumalar hakkında tartışma
7. Hafta  Sanat eseri hakkında yazma
8. Hafta  Sanat eseri hakkında yazma
9. Hafta  Sanatçı hakkında yazma
10. Hafta  Sanatçı hakkında yazma
11. Hafta  Sergi yazısı çalışması
12. Hafta  Verilen metin /kitap/sanat eseri/çağdaş düşünceler konusunda tartışma
13. Hafta  Tartışma
14. Hafta  Tartışma
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Roland BARTES “Çağdaş Söylenler”, Martin HEİDEGGER “ Sanat Eserinin Kökeni” ,Michel FOUCOULT “Kelimeler ve Şeyler”, Terry EAGLETON “Postmodernizm Yanılsamaları” ,Umberto ECO “Açık Yapıt”, Jale Necdet ERZEN “Çoğul Estetik” Richard LEPPERD “Sanatta Anlamın Görüntüsü”, Editör: Deniz ARTUN “Resme Bakan Yazılar I” ve “Resme Bakan Yazılar II”, Sanat Dergileri, Sergiler, Görsel Dökümanlar
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
5
2
10
 Sunu hazırlama
2
3
6
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
8
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
10
20
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
181
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.24
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
• Geçmiş ve günümüz sanatını kavrama yeterliğine sahip olma.X
2
• Sanatın kuramsal boyutunu araştırma ve tartışma.X
3
• Uygulama boyutunda özgün ürünler ortaya koyma.X
4
• Sanatçı kişiliği geliştirme.X
5
• Disiplinlerarası uygulamalar yapma. Farklı disiplinlerin yaratıcılık süreçlerini inceleme ve yararlanma.X
6
• Güncel sanat olaylarını takip etme.X
7
• Günümüz sanatını etkileyen düşünceleri takip etme.X
8
• Sürekli kendini yenileyen, günümüz sanatına paralel özgün çalışmalar üreten sanatçı kişiliğe sahip olma.X
9
Özgün ürünlerini sergileme.X
10
Alanıyla ilgili yayın yapma.X