GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GELENEKSEL TÜRK DOKUMA SANATINDA PLASTİKLİK VE ÇAĞDAŞ UYGULAMALAR/BİS 615
Dersin Adı: GELENEKSEL TÜRK DOKUMA SANATINDA PLASTİKLİK VE ÇAĞDAŞ UYGULAMALAR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. Meltem KATIRANCI
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.meltemkatiranci.com, www.gazi.edu.tr/~meltemk
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  meltemk@gazi.edu.tr, turkmen06@gmail.com, info@meltemkatiranci
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Sanat Eserinde plastik değerlerin belirlenmesi
Geleneksel dokumalarda yer alan plastik değerlerin tespit edilerek çözümlenmesi
Geleneksel dokumalarda belirlenen plastik değerlerin çağdaş uygulamalarla karşılaştırılması.
Geleneksel dokumalarda arka planın ön plan ile ilişkilendirilmesi





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Sanat, Sanat eseri, geleneksel ve oryantalizm gibi temel kavramların tartışılması
2. Hafta  Sanat Eserinde Plastik değerlerin belirlenmesi ve tartışılması
3. Hafta  Geleneksel dokumaların gruplandırılarak tartışılması
4. Hafta  Çağdaş dokuma örneklerinin belirlenmesi
5. Hafta  Geleneksel Dokumalarda plastik özellikler ve arka plan tartışmasına ilişkin proje yönteminin açıklanması
6. Hafta  Pazırık Halısı ve Yöresel Kilim örneğinde plastik değerlerin tartışılması.
7. Hafta  Sanatçı Filiz Otyam'ın eserlerinde plastik değerler üzerine bir inceleme
8. Hafta  Vize Sınavı
9. Hafta  Geleneksel ve çağdaş dokuma örneklerinde karşılaştırmalı çözümleme
10. Hafta  Geleneksel Dokuma örneklerinde bezemelerin anlamı ve arka plan ile ön plan uyumunun tartışılması
11. Hafta  Arka planda yüklenen anlamların din, gelenek ve kültür ilişkisi
12. Hafta  Projelerin raporlandırılması ve yazım teknikleri
13. Hafta  Projelerin sunumu
14. Hafta  projelerin sunumu
15. Hafta  projelerin sunumu
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Belkıs Balpınar ACAR, (1982) K,lim, Cicim, Zili, Sumak Türk Düz Dokuma Yaygılar, Eren Yayınları, İstanbul. Mehmet ATEŞ,(1996) Mitolojiler, Semboller ve Halılar, yeni alaş matb., İstanbul. Hüseyin KILIÇKAN, (1993)Tarih Boyunca Bezeme Sanatı ve Örnekleri, Taç Yayınevi, İstanbul. L.Carmen ARMSTRONG, (1994) Designing Assesment in Art,N.A.E.A. Virginia. Latif TOKAT, Dinde Sembolizm, (2004) Ankara Okulu Yayınları, Ankara. Fuat TEKÇE, (1993) Pazırık Altaylar’dan Bir Halının Öyküsü, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara. Katırancı, Meltem (2010), "Savaşta bir sanatçının eserlerine eleştirel bakış", EKEV Akademi Dergisi, yıl:14, Sayı:43, s.247-256. Katırancı, Meltem (2011), "Sanat Eserini oluşturan temel unsurlara ilişkin gözlemler", İnternational fine arts symposium, 20-22 October 2011, Konya.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
12
3
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
3
36
 Materyal tasarlama, uygulama
3
3
9
 Rapor hazırlama
5
3
15
 Sunu hazırlama
3
3
9
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
5
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
10
30
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
195
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
• Geçmiş ve günümüz sanatını kavrama yeterliğine sahip olma.X
2
• Sanatın kuramsal boyutunu araştırma ve tartışma.X
3
• Uygulama boyutunda özgün ürünler ortaya koyma.X
4
• Sanatçı kişiliği geliştirme.X
5
• Disiplinlerarası uygulamalar yapma. Farklı disiplinlerin yaratıcılık süreçlerini inceleme ve yararlanma.X
6
• Güncel sanat olaylarını takip etme.X
7
• Günümüz sanatını etkileyen düşünceleri takip etme.X
8
• Sürekli kendini yenileyen, günümüz sanatına paralel özgün çalışmalar üreten sanatçı kişiliğe sahip olma.X
9
Özgün ürünlerini sergileme.X
10
Alanıyla ilgili yayın yapma.X