GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
METİN İNCELEME VE YAZMA/BİS 610
Dersin Adı: METİN İNCELEME VE YAZMA
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Şeniz Aksoy
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/seniz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  seniz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrencilere, sanat eserlerini anlama ve yorumlamaya yönelik yeterlilikler kazandırmak.
Özgün düşünme ve yorumlama yetisi kazanan öğrencilerin, sanatla ilgili teorik birikimini geliştirmek.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Dersin ön koşulu ya da eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Makale çeşitlerinin incelenmesi.
2. Hafta  Makale çeşitlerinin incelenmesi.
3. Hafta  Sanat yazıları incelemeri
4. Hafta  Sanatçı yazıları ve sanatçılar hakkındaki yazıların çalışılması
5. Hafta  Sanat tarihçisi ve eleştirmenlerin yazılarını çalışma
6. Hafta  Çağdaş bir konu hakkında yazma
7. Hafta  Verilen metin/kitap hakkında tartışma
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Bir sanat eseri hakkında yazma
10. Hafta  Bir sanatçı hakkında yazma
11. Hafta  Sergi yazısı çalışması
12. Hafta  Verilen kitap/metin/sanat eseri/çağdaş düşünceler konusunda tartışma
13. Hafta  Verilen kitap/metin/sanat eseri/çağdaş düşünceler konusunda tartışma
14. Hafta  Deneysel yazma
15. Hafta  Deneysel yazma
16. Hafta  Tartışma
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Roland BARTES “Çağdaş Söylenler”, Martin HEİDEGGER “ Sanat Eserinin Kökeni” ,Michel FOUCOULT “Kelimeler ve Şeyler”, Roland BARTES “ Yazının Sıfır Derecesi”, Terry EAGLETON “Postmodernizm Yanılsamaları” ,Umberto ECO “Açık Yapıt”, Jale Necdet ERZEN “Çoğul Estetik” Richard LEPPERD “Sanatta Anlamın Görüntüsü”, Editör: Deniz ARTUN “Resme Bakan Yazılar I” ve “Resme Bakan Yazılar II”, Sanat Dergileri, Sergiler, Görsel Dökümanlar
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, soru-yanıt, gösterme, uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
10
 Uygulama
5
50
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
3
4
12
 Rapor hazırlama
3
3
9
 Sunu hazırlama
2
3
6
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
5
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
5
15
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
• Geçmiş ve günümüz sanatını kavrama yeterliğine sahip olma.X
2
• Sanatın kuramsal boyutunu araştırma ve tartışma.X
3
• Uygulama boyutunda özgün ürünler ortaya koyma.X
4
• Sanatçı kişiliği geliştirme.X
5
• Disiplinlerarası uygulamalar yapma. Farklı disiplinlerin yaratıcılık süreçlerini inceleme ve yararlanma.X
6
• Güncel sanat olaylarını takip etme.X
7
• Günümüz sanatını etkileyen düşünceleri takip etme.X
8
• Sürekli kendini yenileyen, günümüz sanatına paralel özgün çalışmalar üreten sanatçı kişiliğe sahip olma.X
9
Özgün ürünlerini sergileme.X
10
Alanıyla ilgili yayın yapma.X