GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TÜRK EL SANATLARI TASARIM ÖZELLİKLERİNİN DÜNÜ VE BUGÜNÜ/BİS 613
Dersin Adı: TÜRK EL SANATLARI TASARIM ÖZELLİKLERİNİN DÜNÜ VE BUGÜNÜ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr.Nuran SAY
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~nuran,www.gazi.edu.tr/~say
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   nuransay@gazi.edu.tr,nuran_say@hotmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Buzul çağından günümüze bezeme sanatı hakkında bilgi edinirler
Kültürler arası farlılığın bilincine varırlar.
Kültüre sahip çıkacak bilgi birikimine sahip olurlar.
Toplum kültürünü gelecek nesillere taşıma bilinci kazanırlar
Özgün ürünler yaratacak beyin ve ruh donanımına sahip olurlar




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Yok
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Yok
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Tanışma ve Konuya giriş
2. Hafta  Orta Asya Kaya Resimleri
3. Hafta  Orta Asya Kaya Resimleri
4. Hafta  Türkiye Kaya Resimleri
5. Hafta  Türkiye Kaya Resimleri
6. Hafta  Türk boylarına ait sanatlar ve üzerlerinde taşıdıkları bezemeler hakkında bilgi
7. Hafta  Türk boylarına ait sanatlar ve üzerlerinde taşıdıkları bezemeler hakkında bilgi
8. Hafta  Vize
9. Hafta  Günümüz Bezeme sanatı ve Kaya Resimleri arasında Tespit edilen benzerlikler
10. Hafta  Günümüz Bezeme sanatı ve Kaya Resimleri arasında Tespit edilen benzerlikler
11. Hafta  Günümüz Bezeme sanatı ve Kaya Resimleri arasında Tespit edilen benzerlikler
12. Hafta  Kadim yazılar ve Dokuma üzerinde bulunan bezemeler arası benzer özellikler
13. Hafta  Kadim yazılar ve Dokuma üzerinde bulunan bezemeler arası benzer özellikler
14. Hafta  Öğrenci ödevlerinin sunumları
15. Hafta  Öğrenci ödevlerinin sunumları
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  ATEŞ, Mehmet. (2002). Mitolojiler ve Semboller Ana tanrıça ve Doğurganlık Sembolleri İstanbul: Aksiseda Matbaası. BUCKLAND, Raymond. ( 2011). Majive Ruhsal Semboller Rehberi İşaretler, Semboller ve Alametler. Çeviren: Derya Engin. İstanbul: Neden yayınları. DÖNMEZ, Şevket. (2012). “1000 YAŞINDAKİ Müslüman Kızın mezarı başında dua ettik”- Ocak NTV Dergi, S:36, s: (26-35) DURUL, Yusuf. (1987).Türk Kilim Motifleri Ankara Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü yayınları. 62 Seri V Sayı: A 3 ELIADE, Mikcea. (2007). Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi Taş Devrinden Eleusis Mysteria’larına Çev: Ali Berkay. C, I, II, III ikinci baskı İstanbul: Kabalcı yayınları. GÜNDÜZ, Tufan. (1997). Anadolu’da Türkmen Aşiretleri “Bozulus Türkmenleri 1540 -1640 Ankara: bilge yayınları. HALAÇOĞLU, Yusuf. (2010).
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
1
25
 Uygulama
1
25
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
3
12
 Sunu hazırlama
5
3
15
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
8
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
10
20
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
178
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
• Geçmiş ve günümüz sanatını kavrama yeterliğine sahip olma.X
2
• Sanatın kuramsal boyutunu araştırma ve tartışma.X
3
• Uygulama boyutunda özgün ürünler ortaya koyma.X
4
• Sanatçı kişiliği geliştirme.X
5
• Disiplinlerarası uygulamalar yapma. Farklı disiplinlerin yaratıcılık süreçlerini inceleme ve yararlanma.X
6
• Güncel sanat olaylarını takip etme.X
7
• Günümüz sanatını etkileyen düşünceleri takip etme.X
8
• Sürekli kendini yenileyen, günümüz sanatına paralel özgün çalışmalar üreten sanatçı kişiliğe sahip olma.X
9
Özgün ürünlerini sergileme.X
10
Alanıyla ilgili yayın yapma.X