GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SANAT VE MÜZE/BİS 611
Dersin Adı: SANAT VE MÜZE
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Serap BUYURGAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/serapb
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  serapb@gazi.edu.tr, sbuyurgan@yahoo.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu dersin sonunda öğrenciler: Müzeler ile ilgili belirli bir bilgi birikimi edinirler.
Verimli müze ziyaretleri gerçekleştirmeyi öğrenirler.
Sanat Müzeleri, Etnografya Müzeleri ve Arkeoloji Müzeleri arasındaki ortak noktaları ve farkları öğrenirler.
Sanat müzelerinin, etnografya müzelerinin ve arkeoloji müzelerinin, sanatın ve kültürün oluşumundaki rolünü öğrenirler.
Ders kapsamında hazırladıkları vize ve final projeleri ve müze uygulamaları ile öğrendiklerini pekiştirirler, uygularlar.




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin ön koşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin tanımı, amaçları, ders öğretim programı, projeler, müzelerde gerçekleştirilecek çalışmalar ile ilgili bilgilendirme. Ön Anket.
2. Hafta  Müze nedir?,müze çeşitleri nelerdir?,sanat müzeleri, etnografya müzeleri ve arkeoloji müzeleri arasındaki ortak noktalar ve farklılıklar nelerdir?
3. Hafta  Dünyada ve ülkemizde müzeciliğin tarihsel gelişimi. Vize projesi ile ilgili bilgilendirme.
4. Hafta  Anadolu Medeniyetleri Müzesi’ne programlı bir müze ziyareti.
5. Hafta  Görsel dökümanlarla (slayt, cd) Türk ve Dünya Müzelerinden örnekler.
6. Hafta  Sanat müzelerinin, etnografya müzelerinin ve arkeoloji müzelerinin, sanatın, kültürün oluşumunda, korunmasında ve tanınmasında rolü nedir?
7. Hafta  Vize Haftası.
8. Hafta  Vize projelerinin aktarımı (sanat, etnografya ya da arkeoloji müzelerinden bir tanesine yönelik müze rehberi hazırlama ve müzedeki bir eserin analizi)
9. Hafta  Vize projelerinin aktarımı (sanat, etnografya ya da arkeoloji müzelerinden bir tanesine yönelik müze rehberi hazırlama ve müzedeki bir eserin analizi.
10. Hafta  Etnoğrafya Müzesi’ne (Ankara) ve Devlet Resim Heykel Müzesi’ne programlı bir müze ziyareti.
11. Hafta  Müze uzmanları tarafından müzelerin oluşumu, projeleri, sorunları ile ilgili atölyede seminer, karşılıklı soru ve cevaplarla bilgi alışverişi.
12. Hafta  Müzede sanatsal uygulamalar.
13. Hafta  Vize projelerinin atölyede aktarımı.
14. Hafta  Final Haftası
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  -Atagök, Tomur, ‘Müze ve Eğitim’ Yeniden Müzeciliği Düşünmek, Yıldız Teknik Üniversitesi Basım Yayın Merkezi, İstanbul: 1999. -Buyurgan, Serap, (2002). “Programlı Bir Müze Ziyareti ve Sonrasında Uygulama Örneği” Sanat Eğitimi Sempozyumu, Gazi Eğitim Fakültesi Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı, Ankara: Gazi Üniversitesi Matbaası. -Buyurgan, Serap, (2004). “Effective Learning at the Museum”, Journal of Cultural Research in Art Education, United States Society for Education through Art, Volume: 22, USA, 99-115. -Buyurgan, Serap, (2007). “Tarih Dersi Kapsamında Programlı Bir Müze Ziyareti” Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Sorunları Sempozyumu Bildirileri İçinde. Azerbaycan Devlet Pedagoji Üniversitesi ve Hacettepe Üniversitesi işbirliği ile, 12-14 Mayıs, Bakü:. http://www.egitim.hacettepe.edu.tr/sempozyum_bildiri.pdf. -Buyurgan, Serap ve Levent Mercin, (2010), Görsel Sanatlar Eğitiminde Müze Eğitimi ve Uygulamaları (2. Bas
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama-Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Bu ders için gerekli değildir.
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
20
 Projeler
2
60
 Pratik
1
20
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
10
3
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
10
5
50
 Rapor hazırlama
3
4
12
 Sunu hazırlama
2
1
2
 Sunum
4
3
12
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
1
1
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
1
1
 Diğer
2
4
8
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
• Geçmiş ve günümüz sanatını kavrama yeterliğine sahip olma.X
2
• Sanatın kuramsal boyutunu araştırma ve tartışma.X
3
• Uygulama boyutunda özgün ürünler ortaya koyma.X
4
• Sanatçı kişiliği geliştirme.X
5
• Disiplinlerarası uygulamalar yapma. Farklı disiplinlerin yaratıcılık süreçlerini inceleme ve yararlanma.X
6
• Güncel sanat olaylarını takip etme.X
7
• Günümüz sanatını etkileyen düşünceleri takip etme.X
8
• Sürekli kendini yenileyen, günümüz sanatına paralel özgün çalışmalar üreten sanatçı kişiliğe sahip olma.X
9
Özgün ürünlerini sergileme.X
10
Alanıyla ilgili yayın yapma.X