GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KÜLTÜR SANAT İLİŞKİLERİ VE POLİTİKA/BİS 606
Dersin Adı: KÜLTÜR SANAT İLİŞKİLERİ VE POLİTİKA
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr. Osman ALTINTAŞ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~altintas
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  altintas@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kültür-Sanat-Politika kavramlarını irdelerler.
Sanatın etki alanlarının farkına varırlar
Bir sanat eserini, sosyolojik, ekonomik, politik ve toplumsal olaylar ışığında inceleme yeterliği kazanırlar.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş
2. Hafta  Kültür Kavramı
3. Hafta  Sanat-Kültür-Politika Kavramları
4. Hafta  Dünya’da Sanat Politikaları ve Medya
5. Hafta  Dünya’da Sanat Politikaları ve Medya
6. Hafta  Türkiye’de Sanat Politikaları ve Medya
7. Hafta  Türkiye’de Sanat Politikaları ve Medya
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Farklı Kültürlerdeki Sanatsal Çalışmalar
10. Hafta  Farklı Kültürlerdeki Sanatsal Çalışmalar
11. Hafta  İktidar-Sanat ve Medya
12. Hafta  Postmodern Sanat
13. Hafta  Kamusal Alanda Sanat
14. Hafta  Eser İnceleme
15. Hafta  Eser İnceleme
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Sanatın Sonu, Kuspit, D. Metis Yayınları. Kültür Çağında Sanat ve Kültürel Politika, “Sanat Siyaset” Ali Artun (Editör), İletişim Yayınları. Sanat ve Propaganda: Kitle Kültürü Çağında Politik İmge. Yazar: Toby Clark, Çevirmen: Esin Hoşsucu, Ayrıntı Yayınevi. Tanyeli, U., Sözen, M., Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1986; Uçar, T.F.; Popüler Kültür ve İletişim, Erk Yayınları, Korkmaz Alemdar; Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür, Malcolm Barnard, Ütopya Yayınevi, Kültür’ün Abc’si, Bozkurt Güvenç, Yapı Kredi Yayınları.; Popüler Kültür ve Sanat, Altınküre Yayınları, Kenan Çağan; Yüzyılın Kültür ve Sanat Kronolojisi, Kaknüs Yayınları, Selçuk Mülayim; Çağdaş Sanat (Kültür Kitaplığı 20), Dost Kitabevi, Anne Cauquelin; Kültür Sanat Sanat Kültür, Çınar Yayınları, Fischer, E. Sanatın Gerekliliği; Sanata Giriş, İst. 1989; READ, H., Sanat ve Toplum, Ankara. 1981; Tansuğ, S. Sanatın Dili, Ankara. 1976; H. Read, Sanatın Anlamı, T.İş Bank. Yay.; Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı,
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt,
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
3
4
12
 Sunu hazırlama
2
3
6
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
5
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
10
30
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
178
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.12
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
• Geçmiş ve günümüz sanatını kavrama yeterliğine sahip olma.X
2
• Sanatın kuramsal boyutunu araştırma ve tartışma.X
3
• Uygulama boyutunda özgün ürünler ortaya koyma.X
4
• Sanatçı kişiliği geliştirme.X
5
• Disiplinlerarası uygulamalar yapma. Farklı disiplinlerin yaratıcılık süreçlerini inceleme ve yararlanma.X
6
• Güncel sanat olaylarını takip etme.X
7
• Günümüz sanatını etkileyen düşünceleri takip etme.X
8
• Sürekli kendini yenileyen, günümüz sanatına paralel özgün çalışmalar üreten sanatçı kişiliğe sahip olma.X
9
Özgün ürünlerini sergileme.X
10
Alanıyla ilgili yayın yapma.X