GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
METİN İNCELEMELERİ/RES 603
Dersin Adı: METİN İNCELEMELERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Emine Yıldız DOYRAN
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  eyildizdoyran@gmail.com
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  eyildizdoyran@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Ö.Ç 1 Mekan-yapıt-sanatçı bağlamları üzerinden kendini konumlandıran farklı disiplinlerden oluşturulmuş sanat yapıtlarının,kuramcıların yazıları yoluy








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Ders programı ve projeler ile ilgili genel bilgiler
2. Hafta  Türkiye’de sanat ve kültür üzerine makale incelemeleri
3. Hafta  Türkiye’de sanat ve kültür üzerine makale incelemeleri
4. Hafta  Küratörlü sanat etkinlikleri
5. Hafta  Küratörlü sanat etkinlikleri üzerine metin incelemeleri
6. Hafta  Ara Sınav
7. Hafta  Uluslararası Küratörlü sanat etkinlikleri üzerine metin incelemeleri
8. Hafta  Ulusal Bienal sergileri
9. Hafta  Uluslararası bienal sergileri
10. Hafta  Bienal sergileri üzerine makale incelemeleri
11. Hafta  Konu sunumlarının genel değerlendirmesi
12. Hafta  Devam ve değerlendirme
13. Hafta  Belirlenmiş konular üzerine kişisel metin denemeleri
14. Hafta  Devam ve değerlendirme
15. Hafta  Uygulama Planlaması
16. Hafta  Son Sınav
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Saunders S. Parayı verdi Düdüğü Çaldı , Doğan Kitap Shiner L. Sanatın İcadı ,Ayrıntı Yayınları King D. Kültür, Küreslleşeme ve Dünya Sistemi, Bilim Sanat Yayınları Anthony D. King, Kültür, Küreselleşme ve Dünya Sistemi, Bilim ve Sanat yayınları Chin Tao Wu, Kültürün Özelleştirilmesi, İletişim Yayınevi Norbet Lynton, Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi Toby Clark, Sanat ve Propoganda, Ayrıntı Yayınları Harrison & Wood (ed.), Art in Theory, Blackwell Enis Batur (haz.), Modernizmin Serüveni, YKY
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  -
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
14
1
14
 Sunu hazırlama
14
2
28
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
177
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.08
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
yüksek lisans döneminde edindiği genel sanat birikimini, daha ileri aşamalara taşır.X
2
Sanat sorunlarını kavrayacak genel sanatsal donanımı ve alan uzmanlığını sağlar.X
3
Günümüz sanatının disiplinlerarası özelliklerine uygun, hem alanın hem de farklı sanat alanlarını kullanma kapasitesine sahip sanatçılar olurlar.X
4
Öğrencilerin sanatsal kavramları düşünme ve anlama becerilerini ilerler.X
5
Öğrencilerin özgün yaklaşımlarla hem kuramsal çözümleme hem de uygulama yapar.X
6
Sanatsal yaratıcılıkta bireysel yetenekleri geliştirebilme ve çalışma yönünde bir özdisiplin oluşturur.X
7
Öğrenciler sanat alanındaki son gelişmeler göz önüne alınarak çağdaş eserler üretir.X
8
sanat alanına yönelik bilgi edinme, araştırma becerisi kazanır.X
9
sanat alanına dair proje hazırlar, sunum yapar.X
10
Öğrencilerin kuramsal ve uygulama sorunlarını kavrar ve bunları tez çalışmasında kendi özgün yaklaşımlarıyla yorumlayarak yapıt üretir.X