GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
PRINCIPLES of DIGITAL DESING and FABRICATION in ARCHITECTURE/5051355
Dersin Adı: PRINCIPLES of DIGITAL DESING and FABRICATION in ARCHITECTURE
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Semra ARSLAN SELÇUK
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   http://websitem.gazi.edu.tr/site/semraselcuk/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  semraselcuk@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Bu derste kapsamında mimarlıkta hesaplamalı/sayısal tasarım ve üretim konuları araştırılmaktadır. Öğrenciler tarafından tasarlanıp üretilecek prototi








 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders, kuramsal anlatım, grup çalışması ve öğrenci sunuşları şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Öğrencilerin 3B modelleme araçlarından en az birini (örneğin Rhino) kullanabiliyor olmaları beklenmektedir. CAD CAM deneyimi olmayan öğrencilerin ders saatleri dışında da bu ders i&c
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dersin amaç ve içeriğinin tanıtımı, ara ödevler ve final sunuşu içerik ve biçiminin tanıtımı
2. Hafta  Sayısal tasarım ve üretim kavramına giriş, son zamanların örnekleri ve uygulamaları
3. Hafta  Sayısal tasarım ve üretim kısa tarihçesi, kuramsal altyapısı, sayısal araçlar ve üretim donanımları.
4. Hafta  Rhino and Grasshopper a giriş
5. Hafta  Nokta, çizgi ve veri manipülasyonu (1. temrin)
6. Hafta  Yüzey modelleme (2. temrin)
7. Hafta  Yüzey modelleme ve manipülasyonu (3. temrin)
8. Hafta  SUNUM 1 (Ödev 1)
9. Hafta  Katı Modelleme
10. Hafta  Katı Modelleme (Mantıksal işlemler, tekrarlamalı işlemleri vb. )
11. Hafta  Dosyadan Fabrikaya: bileşenlerin ayrıştırılması
12. Hafta  SUNUM 2 (Ödev 2)
13. Hafta  Standard olmayan tasarım ve kitlesel bireyselleştirme, Sayısal üretimin ilkeleri; lazer kesiciler, CNC, frezeleme ve hızlı prototipleme, 3B tarayıc
14. Hafta  Üretim sistemleri, malzeme yazılımı, birleştirme detayları,
15. Hafta   Grup çalışması
16. Hafta  FINAL SUNUMLARI (Makale teslimi ve üretilen ölçekli model /mock-up )
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  BECHTHOLD, M., Innovative Surface Structures: Technologies and Applications. Taylor & Francis; 2008. DUNN, N., Digital Fabrication in Architecture, Laurence King Publishing, 2012. ENGEL, H., Structure Systems, Hatje Cantz; 3rd edition, 2007. IWAMOTO, L., Digital Fabrications: Architectural and Material Techniques, Princeton Architectural Press; 2009. LEACH, N., TURBULL, D.,WILLIAMS, C., Digital Tectonics. John Wiley& Sons; 2004.MEREDITH, M., From Control to Design: Parametric/Algorithmic Architecture, Actar (October 15, 2008). MOUSSAVI, F., The Function of Form, Actar and Harvard Graduate School of Design; 2009. OXMAN, R., The New Structuralism: Design, Engineering and Architectural Technologies, Wiley, 2010. REISER, J., Atlas of Novel Tectonics, Princeton Architectural Press; 2006.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Bu ders, kuramsal anlatım, grup çalışması ve öğrenci sunuşları şeklinde yürütülmektedir.
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
4
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
40
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
7
20
140
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
10
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
1
4
4
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
2
4
8
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
8
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan sistematik bilgi ve kavrayışa sahiptir.X
2
Öğretme / öğrenme ve değerlendirme stratejileri ve bunların kuramsal temelleri konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.X
3
Araştırma ve yayın alanında iyi uygulamaya ilişkin normların ve standartların temelinde yatan etik ilkeler konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.X
4
Araştırma alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerdeki en son gelişmelerle ilgili bilgi ve kavrayış ile, kullanılan disiplinler arası, çok disiplinli, disiplinler üstü araştırma stratejileri, taktikleri ve teknikleriyle ilgili bilgi ve kavrayışa sahiptir.X
5
Araştırma ve/veya inovasyon alanında problem tanımlamak, önemli problemleri çözmek ve var olan bilgiyi ya da mesleki pratiği genişletmek ve yeniden tanımlamak için gerekli, sentez ve değerlendirmeyi de içeren, en ileri düzeyde uzmanlaşmış beceri ve tekniklere sahip ve kullanmakta ustalık sahibi olur.X
6
Öncü nitelikte bir akademik araştırmayı diyalektik olarak yürütme becerisine sahiptir ve öncü nitelikte bir akademik diyaloga diyalektik sonuçları için girme becerisine sahiptir.X
7
Araştırma bağlamları da dâhil olmak üzere, akademik ya da mesleki bağlamlarda en üst düzeyde yetkinlik: yeni fikirlerin veya süreçlerin geliştirilmesi konusunda dikkate değer bir yetki, inovasyon, bağımsızlık, akademik ve mesleki dürüstlük ve kararlılık ortaya koyar.X
8
Daha geniş bir sosyal, kültürel, ekonomik ve tarihsel bağlama ilişkin bilgi ve kavrayışla ilişkilendirerek karar verir ve hareket eder.X
9
Özgün araştırmaya dayalı, bir bölümü ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunur.X
10
Yeni, karmaşık ve öngörülemeyen ve birbiriyle ilişkili çok sayıda faktörü içeren problemlerin çözümünü gerektiren çalışma ve öğrenim koşullarında liderlik ve inovasyon sergiler.X
11
Akademik ve meslekle ilgili bağlamlarda bilgi temelli bir toplumda teknolojik, toplumsal ve kültürel ilerlemeye katkıda bulunurX
12
Yeni düşüncelerin geliştirmesi konusundaki kapasitesini ortaya koyar; öğrenme süreçleri konusunda üst düzeyde kavrayışa sahiptirX
13
Bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışırX
14
Araştırma alanındaki en ileri düzeye karşılık gelen yeni ve karmaşık düşünceleri eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla çözümler, değerlendirir ve sentezlerX
15
Alanıyla ilgili karmaşık sorunlar karşısında karar verme kapasitesiyle operasyonel etkileşim deneyimine sahip olduğunu gösterir.X
16
Alanıyla ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler, sorunların çözümüne katkıda bulunur, karar verme süreçlerinde etkin olur.X