GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HIGH EFFICIENCY SOLAR MODELS/5441351
Dersin Adı: HIGH EFFICIENCY SOLAR MODELS
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Işık madde etkileşimini tanımlar
Geleneksel p-n eklem güneş pilinin fiziksel yapısını ve çalışmasını açıklar
Güneş pilinde verim, kısa devre akımı, açık devre gerilimi ve doluluk oranı parametrelerini tanımlar.
Işığın soğurulması, ışımalı ve ışımasız rekombinasyon, Auger rekombinasyon terimlerini açıklar.
P-n eklem güneş hücrelerini sürüklenme-difüzyon ve detaylı denge yaklaşımları ile modelleyerek detaylı denge verim sınırı bulur.
Güneş spektrumunun güneş pili verimine etkisini açıklar.
Son nesil güneş pillerinden çok-eklemli güneş pillerinin yapısını açıklayarak detaylı denge yaklaşımı ile analizini yapar.
Son nesil güneş pillerinden çoklu-soğurma güneş pillerinin yapısını açıklar.
Son nesil güneş pillerinden aşağı ve yukarı dönüşüm güneş pillerinin yapısını açıklar.
Son nesil güneş pillerinden araband-yapılı güneş pillerinin ve çoklu-sıcaklık güneş pillerinin yapısını açıklar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Güneş enerjisinin önemi ve hedefleri
2. Hafta  Güneş pili temelleri
3. Hafta  Güneş pillerinde soğurma ve rekombinasyon kavramları ve matematiksel ifadeleri
4. Hafta  Güneş pillerinde Auger mekanizmasının etkileri
5. Hafta  Detaylı denge modeli ve güneş pilinde verim sınırı
6. Hafta  Işık konsantrasyonunun yüksek olmasının etkileri
7. Hafta  Çok yüksek verimli güneş pili yapılarına giriş
8. Hafta  Tandem güneş pillerinin detaylı denge modeli ile incelenmesi
9. Hafta  Çoklu soğurma güneş pillerinin matematiksel modellemesi
10. Hafta  Ara sınav
11. Hafta  Termo-fotovoltaik pillerin çalışma prensipleri
12. Hafta  Arabant yapılı güneş pillerinin detaylı denge modeli ve quasi-sürüklenme difüzyon modeli ile analizi
13. Hafta  Her bir güneş pili yapısı için detaylı denge ve quasi sürüklenme difüzyon modellerinin karşılaştırılması
14. Hafta  İncelenen güneş pili yapılarının verim, akım, gerilim ve üretim maliyeti gibi parametreler dikkate alınarak karşılaştırılmas
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
30
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
3
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
1
10
10
 Rapor hazırlama
1
10
10
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
180
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
 Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular.X
2
Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.X
3
Alanında en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptirX
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yaparX
5
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetirX
6
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunurX
7
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.X
8
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yaparX
9
Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışırX
10
Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışırX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç.Dr.Tuğba Selcen Navruz)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://w3.gazi.edu.tr/~selcen/)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (selcen@gazi.edu.tr)