GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DYNAMIC BEHAVIOR and CONTROL of AC DRIVERS/5101351
Dersin Adı: DYNAMIC BEHAVIOR and CONTROL of AC DRIVERS
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrenciler AA makinalarının dinamik davranışını incelemek için gerekli eksen takımı dönüşümlerini bilir ve kullanır.
Öğrenciler farklı eksen takımlarında asenkron motorun ve senkron motorun dinamik denklemlerini yazabilir.
Öğrenciler AA motorların dinamik analizi için gerekli modelleri türetebilir ve bu modeller yardımıyla benzetim çalışmaları yapabilir.
Öğrenciler AA motorların hız ve moment denetimlerinde kullanılabilecek teknikler hakkında bilgi sahibi olur.
Öğrenciler AA motorların hız ve moment denetimlerinde kullanılabilecek güç dönüştürüleri hakkında bilgi sahibi olur

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Asenkron motorların denklemlerinin ABC eksen takımında türetilmesi
2. Hafta  Referans eksen takımlarının tanıtılması ve d-q dönüşümleri
3. Hafta  ASM denklemlerinin farklı eksen takımlarında türetilmesi
4. Hafta  ASM güç ve moment bağıntılarının elde edilmesi
5. Hafta  ASM modelinin elde edilmesi ve benzetim yoluyla farklı çalışma koşullarının incelenmesi
6. Hafta  Güç dönüştürücülerinin d-q modellerinin elde edilmesi
7. Hafta   Asenkron motorların geçici eşdeğer devrelerinin elde edilmesi
8. Hafta  Asenkron motorların dinamik davranışının analitik olarak incelenmesi
9. Hafta   Fırçasız senkron motorların d-q modellerinin elde edilmesi
10. Hafta  Fırçasız senkron motorların benzetim modellerinin geliştirilmesi
11. Hafta  Vektör denetim ve alan yönlendirme ilkeleri
12. Hafta  Asenkron motorun alan yönlendirmeli çalışması
13. Hafta  Senkron motorun alan yönlendirmeli çalışması
14. Hafta  Benzetim çalışmaları
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
36
 Ödev
4
12
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
12
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
5
10
50
 Rapor hazırlama
1
15
15
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
4
4
16
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
 Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular.X
2
Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.X
3
Alanında en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptirX
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yaparX
5
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetirX
6
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunurX
7
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.X
8
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yaparX
9
Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışırX
10
Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışırX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. M. Timur Aydemir)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.gazi.edu.tr/~aydemirmt)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (aydemirmt@gazi.edu.tr)