GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
CONTROL of ELECTRICAL MACHINES/5321351
Dersin Adı: CONTROL of ELECTRICAL MACHINES
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  İngilizce
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: DA motorlarının, Asenkron motorların ve Senkron motorların hız denetim ilkelerini açıklayabilir.
DA motorların dinamik analizini gerçekleştirebilir.
Doğru Akım motorları için temel düzeyde denetleyici tasarlayabilir.
Asenkron motorların birim eşdeğer devreleri üzerinden kalıcı durum analizi yapabilir.
Temel sürücü devrelerin yapılarını ve çalışma ilkelerini açıklayabilir,
Temel sürüş algoritmalarını kullanan sistemlerin kalıcı durum analizini yapabilir
Harmonikler ve dengesiz çalışma gibi pratikte karşılaşılan sorunları açıklayabilir ve bu durumlar için analiz yapabilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  DA motorların temel eşitlikleri, dinamik modelinin çıkartılması
2. Hafta  DA motorların kapalı çevrim denetleyici tasarımı
3. Hafta  ASM’ların Çalışma İlkeleri, ASM’ların eşdeğer devreleri, Birim Sistemde (p.u.) Gösterim,
4. Hafta  ASM’larda Hız Denetiminin İlkeleri, Gerimin genliğiyle denetim
5. Hafta  ASM’larda Hız Denetiminin İlkeleri, V/f denetim
6. Hafta  ASM’ların Harmonik Eşdeğer Devresi
7. Hafta  ASM’ların Dengesiz Beslenmesi
8. Hafta  SM’ların Çalışma İlkeleri, SM’ların Eşdeğer Devresi, SM’larda Hız Denetiminin İlkeleri, Sürekli Mıknatıslı Motorlar
9. Hafta  Yarı İletken Hız Denetim Devreleri, Frekansı Denetlenebilen Sürücü Sistemler,
10. Hafta  Gerilim Kaynaklı Eviriciler (6-Adım ve PWM), Motor-Evirici Etkileşimi, Gerilim Denetim Teknikleri,
11. Hafta  Akım Kaynaklı Eviriciler, Eviricilerin Eşdeğer Devreleri
12. Hafta  Eviricilerin ana harmonik eşdeğerleri
13. Hafta  Moment denetiminin ilkeleri
14. Hafta  Genel tekrar
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
4
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
30
 Pratik
0
0
 Quiz
5
25
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
4
10
40
 Rapor hazırlama
1
8
8
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
30
30
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
 Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular.X
2
Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.X
3
Alanında en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptirX
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yaparX
5
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetirX
6
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunurX
7
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.X
8
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yaparX
9
Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışırX
10
Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışırX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. M. Timur AYDEMİR)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.gazi.edu.tr/~aydemirmt)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ( aydemirmt@gazi.edu.tr)