GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
AHŞAP YAPI FİZİĞİ/5221338
Dersin Adı: AHŞAP YAPI FİZİĞİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Ağaçişleri (Ahşap Yapı, Mobilya ve Dekorasyon) endüstrilerine yönelik mesleki bilgi birikimi, kuramsal ve uygulamalı düşünce üretimi, mühendislik prob
Tasarım ve mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, proje okuma, üretime yansıtma becerisi; bu amaçla uygun analiz ve yöntemleri seçme ve
Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri uygulama becerisi kazanma ve hesaplama araçlarını etkin bir şekilde kullanabilme
Disiplin içi ve disiplinler arası etkin biçimde bireysel ve takım çalışması yapabilme. Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi.
Fikirlerini Türkçe sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek etkin iletişim kurabilme. En az bir yabancı dili mesleği için etkin biçimde ku
Proje planlaması ve yönetimi yapabilme; iş hayatında girişimcilik, yenilikçilik v.b. yaklaşımların önemini kavrama becerisi.
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrayarak yeniliklere açık olma bilinci ile kendini yenileme becerisi.
Mesleki ve ahlaki sorumluluk bilincine sahip olma.
Özgüven, zorluklardan yılmama, kararlılık, sabır gibi kişilik özelliklerinin geliştirilmesi.
Çağımızın sosyal, ekonomik, çevresel vb. sorunları hakkında farkındalık ve mühendislik mesleğini bu farkındalığın getirdiği sorumluluk bilinci ile ger

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Yapı fiziği, yapı fiziğinin önemi ve tarihçesi
2. Hafta  Ahşap yapıyı etkileyen atmosferik etmenler Ahşap yapıyı etkileyen yapı yükleri
3. Hafta  Ahşap yapıyı etkileyen malzeme özellikleri
4. Hafta  Ahşabın yapısı
5. Hafta  Mekanik etkenler ve yapı fiziği sorunları
6. Hafta  Su etkisi ve yapı fiziği sorunları
7. Hafta  Su kaynaklı yapı fiziği sorunları
8. Hafta  VİZE
9. Hafta  Isısal etkenler ve yapı fiziği sorunları
10. Hafta  Isısal etkenler ve yapı fiziği sorunları
11. Hafta  Ses etkisi ve yapı fiziği sorunları
12. Hafta  Ses etkisi ve yapı fiziği sorunları
13. Hafta  Fiziko-kimyasal etkenler ve yapı fiziği sorunları
14. Hafta  Fiziko-kimyasal etkenler ve yapı fiziği sorunları
15. Hafta  Yangın etkisi ve yapı fiziği sorunları
16. Hafta  FİNAL
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
4
2
8
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
5
30
 Materyal tasarlama, uygulama
5
4
20
 Rapor hazırlama
5
2
10
 Sunu hazırlama
5
2
10
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
2
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
10
4
40
 Diğer
5
2
10
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlama ve uygulama becerisiX
2
Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibi olma becerisiX
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşıp araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahip olma becerisiX
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren kapsamlı çalışma yapma becerisiX
5
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılama, tasarlama, uygulama ve sonuçlandırma becerisiX
6
Akademik çalışmaları ile bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunma becerisiX
7
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir yöntem geliştiren çalışma yapma becerisiX
8
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle aktarma becerisiX
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapma becerisiX
10
Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma becerisiX
11
En az bir yabancı dil bilgisiX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. İhsan KÜRELİ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ( www.gazi.edu.tr/~ikureli)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ( ikureli@gazi.edu.tr)