GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
OTURMA MOBİLYALARINDA ERGONOMİK KRİTERLER/5191338
Dersin Adı: OTURMA MOBİLYALARINDA ERGONOMİK KRİTERLER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Ergonomi biliminin tarihsel sürecini bilir.
Ahşap ağırlıklı oturma mobilyası tasarımı ve üretiminde ergonomik kriterlerin önemini bilir.
İnsan, eylem, eşya, mekan ve çevre sistemini ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrar.
Antropometrik verilerin oturma mobilyası tasarımında kullanımını bilir.
Anatomik yapıyı sayısal ve biçimsel değerlerini kavrar, bunları uygulamada değerlendirir.
İnsanın fizyo-biyolojik yapısını değerlendirir. Ayakta durma ile oturma pozisyonlarının avantaj ve dezavantajlarını kavrar.
Farklı kültürlere göre oturma pozisyonlarını ve ergonomik oturma pozisyonlarını kavrar ve değerlendirir.
Endüstriyel üretim ortamlarında makine karşısında, motorlu araçlarda, ofislerde ve konutta statik ve dinamik oturma kavramlarını bilir ve bunları karşılaştırır.
Farklı oturma mobilyalarının yukarıdaki faktörler yanında yapısal özelliklerini ve uygunluklarını kavrar ve değerlendirir.
Yukarıdaki oturma mobilyalarının diğer mobilya ve mekanlarla uygunluğunu geliştirir ve değerlendirir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta   Ergonomi biliminin tarihsel süreci.
2. Hafta  Ahşap ağırlıklı oturma mobilyası tasarımı ve üretiminde ergonomik kriterlerin önemi.
3. Hafta  İnsan, eylem, eşya, mekan ve çevre sistemi ve sistem elemanları arasındaki ilişkiler.
4. Hafta  Oturma eyleminin alt yapısı; etkenler ve değerlendirilmeleri.
5. Hafta  Antropometrik verilerin oturma mobilyası tasarımında kullanımının önemi.
6. Hafta  Antropometrik verilere ilişkin farklı bilimsel yaklaşımlar. Anybody teknolojisi.
7. Hafta  Anatomik yapı sayısal ve biçimsel değerler, bunların ürün tasarımında değerlendirilmesi.
8. Hafta  ARA SINAV
9. Hafta  İnsanın fizyo-biyolojik yapısı. Ayakta durma ile oturma pozisyonlarının insan vücudu sistemleri açısından avantaj ve dezavantajları.
10. Hafta  İnsan vücudunda enerji oluşumu, kullanımı, kuvvet sarfı ve performans, bazal metabolizma.
11. Hafta  Farklı kültürlere göre oturma pozisyonları ve üç temel ergonomik oturma pozisyonunun değerlendirilmesi.
12. Hafta  Endüstriyel üretim ortamlarında , motorlu araçlarda, ofislerde ve konutta statik ve dinamik oturma kavramları ve bunların karşılaştırılması.
13. Hafta  Tabure, sandalye, koltuk ve şezlong gibi farklı oturma ve mobilyalarının yukarıdaki ergonomik kriterlere göre önemli özellikleri.
14. Hafta  Ofis sandalye ve koltuklarının ergonomik ve yapısal özellikleri.
15. Hafta  Yukarıdaki oturma mobilyalarının diğer mobilya eleman ve gruplarıyla ve mekanlarla ilişkileri.
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
25
50
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
30
90
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
182
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlama ve uygulama becerisiX
2
Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibi olma becerisiX
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşıp araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahip olma becerisiX
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren kapsamlı çalışma yapma becerisiX
5
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılama, tasarlama, uygulama ve sonuçlandırma becerisiX
6
Akademik çalışmaları ile bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunma becerisiX
7
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir yöntem geliştiren çalışma yapma becerisiX
8
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle aktarma becerisiX
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapma becerisiX
10
Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma becerisiX
11
En az bir yabancı dil bilgisiX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. H. Hasan EFE)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/hasanefe)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (hasanefe@gazi.edu.tr)