GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
AĞAÇİŞLERİ ENDÜSTRİSİNDE MOTİVASYON TEKNİKLERİ/5181338
Dersin Adı: AĞAÇİŞLERİ ENDÜSTRİSİNDE MOTİVASYON TEKNİKLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Motivasyon alanında en yeni bilgilere ulaşıp araştırma yapabilmek için gerekli yöntemleri kullanmada üst düzeyde yeterliğe sahip olur.
Motivasyon ile ilgili genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibi olur.
Motivasyon uygulamaları alan çalışması ile literatüre katkıda bulunur.
Motivasyon alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Motivasyona giriş ve temel kavramlar
2. Hafta  performans ve motivasyon
3. Hafta  Performans ölçümü
4. Hafta  Motivasyonu etkileyen iktisadi ve psikolojik faktörler
5. Hafta  Motivasyonu etkileyen psikolojik faktörler: Algılanan örgütsel destek, iş tatmini, örgütsel bağlılık, örgütsel vatandaşlık
6. Hafta  Motivasyonu etkileyen sosyolojik faktörler:Kültür ve alt kültür
7. Hafta  Motivasyonu etkileyen sosyolojik faktörler:Sosyal sınıf ve aile
8. Hafta  Motivasyonu etkileyen sosyolojik faktörler:Referans grupları, örgütsel gruplar ve grup davranışı
9. Hafta  Motivasyon teorileri ve Maslow'un İhtiyaçlar Hiyerşisi teorisi
10. Hafta  Varolma, İlişki Kurma ve Gelişme İhtiyaçları (ERG) Teorisi
11. Hafta  Çift Faktör Teorisi ve Başarma İhtiyacı Teorisi
12. Hafta  Vroom’un Beklenti Teorisi ve Porter-lawler Beklenti - Değer Kuramı
13. Hafta  Adams'ın Eşitlik Teorisi ve Skinner’ın Davranış Şartlandırma Teorisi
14. Hafta  Motivasyon Araçları
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
50
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
3
11
33
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
3
10
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
3
5
15
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
4
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
7
6
42
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
185
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlama ve uygulama becerisi
2
Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibi olma becerisi
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşıp araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahip olma becerisi
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren kapsamlı çalışma yapma becerisi
5
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılama, tasarlama, uygulama ve sonuçlandırma becerisi
6
Akademik çalışmaları ile bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunma becerisi
7
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir yöntem geliştiren çalışma yapma becerisi
8
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle aktarma becerisi
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapma becerisi
10
Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma becerisi
11
En az bir yabancı dil bilgisi
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Erol Burdurlu)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (websitem.gazi.edu.tr/site/eburdurlu)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (eburdurlu@gazi.edu.tr)