GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
AĞAÇIN MİKROSKOPİK VE MAKROSKOPİK YAPISI/5171338
Dersin Adı: AĞAÇIN MİKROSKOPİK VE MAKROSKOPİK YAPISI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Ağaçişleri ve mobilya endüstrilerinde ileri düzeydeki problemleri tanımlamak ve çözümleyebilmek için gerekli bilgiyi kavrama ve kullanma becerisi kaza
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek
Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme ve sürekli güncelleme becerisi kazanır.
Alanındaki bilgi, beceri ve deneyimlerini disiplinlerarası uygulamalara aktarabilme becerisi kazanır.
Bilimsel çalışmalarda değerlendirme, veri analizi yapma ve sonuçları yazılı/sözlü sunma becerisi kazanır.
Toplum ve endüstrinin gereksinimlerine göre, literatüre katkı sağlayabilecek araştırma konularını belirleyebilme becerisi kazanır.
Bilimsel bir çalışma için amaç ve hedef belirleme, yol haritası oluşturma, planlı çalışma becerisi kazanır.
Araştırma bulgularını teknolojik uygulamada ve/veya bilimsel araştırma konularını yönlendirmede kullanabilme becerisi kazanır.
Bağımsız araştırma yapma, bilimsel çalışmaları irdeleyen bir bakış açısı ile yorum yapma becerisi kazanır.
Sorgulama, sorun çözme, yaratıcı düşünme vb. yöntemleri geliştirme becerisi kazanır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Odun hakkında genel bilgiler. Orman ağaçlarının tarihsel gelişimi
2. Hafta  Ağaçlarda enine ve boyuna büyüme
3. Hafta  Odun hücresi, Hücre çeşitleri, hücre çeperi ve yapısı odun dokuları,Odunun ultra mikroskobik yapısı
4. Hafta  Ağaçların sınıflandırılması, iğne yapraklı ağaç çeşitleri iğne yapraklı ağaçların mikroskobik yapısı
5. Hafta  Geniş yapraklı ağaç çeşitleri Geniş yapraklı ağaçların mikroskopik yapısı
6. Hafta  Mikroskop tipleri ve kullanım alanları,mikroskop ile çalışma prensipleri, Mikroskop ile hücre inceleme tekniği,
7. Hafta  Odunun makroskopik yapısı ve özellikleri
8. Hafta  Ara sınavı
9. Hafta  Enine kesitte görülen özellikler; (öz, yıllık halkalar, öz odun ve diri odun, öz ışınları, reçine kanalları,) Radyal ve teğet kesitte görülen özellikl
10. Hafta  Fiziksel karakteristikker, renk, lif yönü, tekstür, parlaklık, koku ve tad, ağırlık ve sertlik
11. Hafta  Odunun kimyasal yapısı. odunun asal bileşikleri
12. Hafta  odunun yan bileşikleri
13. Hafta  odun kusurları
14. Hafta  odunda mantar zararları
15. Hafta  odunun endüstride kullanım alanları
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
10
 Uygulama
1
10
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
5
50
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
7
5
35
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
10
3
30
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
4
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
4
20
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
200
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlama ve uygulama becerisiX
2
Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibi olma becerisiX
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşıp araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahip olma becerisiX
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren kapsamlı çalışma yapma becerisiX
5
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılama, tasarlama, uygulama ve sonuçlandırma becerisiX
6
Akademik çalışmaları ile bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunma becerisiX
7
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir yöntem geliştiren çalışma yapma becerisiX
8
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle aktarma becerisiX
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapma becerisiX
10
Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma becerisiX
11
En az bir yabancı dil bilgisi
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Musa ATAR )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/musaatar)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (musaatargul@gmail.com)