GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
AHŞAP KOMPOZİTLER,YAPISAL VE TEKNOLOJİK ÖZELLİKLERİ/5121338
Dersin Adı: AHŞAP KOMPOZİTLER,YAPISAL VE TEKNOLOJİK ÖZELLİKLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Ağaçişleri ve mobilya endüstrilerinde ileri düzeydeki problemleri tanımlamak ve çözümleyebilmek için gerekli bilgiyi kavrama ve kullanma becerisi kaza
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek
Alanındaki bilgi, beceri ve deneyimlerini disiplinlerarası uygulamalara aktarabilme becerisi kazanır.
Bilimsel çalışmalarda değerlendirme, veri analizi yapma ve sonuçları yazılı/sözlü sunma becerisi kazanır.
Toplum ve endüstrinin gereksinimlerine göre literatüre katkı sağlayabilecek araştırma konularını belirleyebilme becerisi.
Disiplin içi takımlarda etkin çalışabilme ve bu tür takımlarda liderlik yapabilme becerisi kazanır.
Alanına yenilik getiren ve literatüre katkı sağlayacak yeni düşünce/yöntem/tasarım/uygulama vb. içeren özgün çalışma yapma becerisi kazanır.
Bilime yenilik getirme/yeni bir bilimsel yöntem geliştirme/bilinen yöntemi yeni bir alana uygulama becerisi kazanır.
Bağımsız araştırma yapma, bilimsel çalışmaları irdeleyen bir bakış açısı ile yorum yapma becerisi kazanır.
Sorgulama, sorun çözme, yaratıcı düşünme vb. yöntemleri geliştirme becerisi kazanır.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Ahşap Esaslı Kompozit Malzemelere Genel Bakış Neden Ahşap Kompozitler? Kaynak Kullanımı, Malzeme Boyutları
2. Hafta  Tarihçe, Malzeme Karşılaştırma, Kompozitleri anlamak, Karmaşık bir doğal kompozit olarak ahşap
3. Hafta  1.Yapısal kompozit keresteler
4. Hafta  2. Paralel Şerit Kereste(Uzun kaplama şerit-yongalaradan üretilmiş kereste)
5. Hafta  3. LSL (Laminated Strand Lumber)
6. Hafta  4. Yönlendirilmiş Şerit Kereste
7. Hafta  5. Tabakalanmış Kaplama Kereste (micro-lam, lamine ahşap kaplama)
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  6. Yapıştırılmış lamine ahşap yapı elemanı
10. Hafta  7. I kirişler 8. Çapraz lamine levhalar (CLT :Cross Laminated Timber)
11. Hafta  9. Yapısal levha ürünleri: Yapısal kontrplaklar, Yapısal şerit levhalar, Yapısal etiket levhalar, yapısal yönlendirilmiş levhalar OSB kompak laminat
12. Hafta   COMPLY keresteler, Mekanik Olarak Lamine edilmiş elemanlar 10. Yapısal olmayan levha ürünleri: Kontrplak, Kontrtabla, Yonga levha
13. Hafta  Etiketli yonga levha (wafer board), Şerit yongalı levha (flake board), OSB (oriented strand board)], Lif levha (MDF, HDF, İzolasyon levhası)
14. Hafta  11. Kompozit Üretimi 1. Ağaç Bazlı Kompozit Üretim Prosesleri Tür Seçimi; Masif Ağacın Başlıca İşlemleri; Ahşabın Nem Kontrolü
15. Hafta  Yapıştırıcı uygulaması; Şekillendirme ve Kompozit Yerleşimi; • birleştirme Teknolojileri; Kalıp ve persleme.
16. Hafta  Odun-Odun dışı Ürün Kompozitleri, Bağlayıcı olarak inorganik maddelerin kullanıldığı kompozitler: Çimento ve Alçılı yonga ve lif levhalar Callipres
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
0
0
 Uygulama
1
10
 Projeler
1
10
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
5
40
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
6
5
30
 Sunum
5
2
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
6
30
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
6
36
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlama ve uygulama becerisiX
2
Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibi olma becerisiX
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşıp araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahip olma becerisiX
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren kapsamlı çalışma yapma becerisiX
5
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılama, tasarlama, uygulama ve sonuçlandırma becerisiX
6
Akademik çalışmaları ile bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunma becerisi
7
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir yöntem geliştiren çalışma yapma becerisiX
8
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle aktarma becerisiX
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapma becerisiX
10
Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma becerisiX
11
En az bir yabancı dil bilgisiX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Musa ATAR )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ( www.gazi.edu.tr/musaatar)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (musaatar@gazi.edu.tr)