GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
METALURJİDE TERMAL ANAL. YÖNT./5131337
Dersin Adı: METALURJİDE TERMAL ANAL. YÖNT.
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Termal analiz teriminin anlamını, nerelerde kullanıldığını, hangi testlerin yapıldığını bilir.
Termal analizle belirlenen malzeme özelliklerini bilir. Hangi durumda hangi analizin uygulanacağına karar verir.
Termal analiz test sonuçlarını okur, yorumlar ve değerlendirir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze yapılmaktadır.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Termal analiz teriminin anlamı, teknikleri, amaçları, belirlenen malzeme özellikleri.
2. Hafta  Termal analizde kullanılan tekli ve çoklu teknikler, nedenleri.
3. Hafta  Termogravimetrik analiz (TG veya TGA) donanımı, ölçme teknikleri, hatalar, sonuçların yorumlanması.
4. Hafta  Termogravimetri ile kullanılan diğer teknikler, DTG, EGD, EGA, termograimetri ile kullanılan diğer teknikler. sonuçların yorumlanması.
5. Hafta  Termogravimetrik analiz sonuçlarından hesaplamalar yaparak reaksiyon yazımları.
6. Hafta  Bileşim ve karışım maddelerin TGA sonuçları ve yorumları
7. Hafta  TGA de hata kaynakları ve optimum çalışma şartları
8. Hafta  Diferansiyel termal analiz (DTA) donanımı, ölçme teknikleri, hatalar, sonuçların yorumlanması. Diferansiyel Tarama Kalorimetresi (DSC), donanımı, ölçme teknikleri, DSC sonuçlarının yorumlanması, hatalar.
9. Hafta  DTA ve DSC ile kullanılan çoklu teknikler, sonuçların birlikte yorumlanması. DTA ve DSC de yardımcı teknikler, XRD, yüksek sıcaklık XRD, mikroskop çalışmaları.
10. Hafta  Dönüşüm başlangıç sıcaklıkları, başlangıç sıcaklıklarının belirlenmesi, dönüşümlerde basıncın etkisi
11. Hafta  Diğer termal analiz teknikleri, TMA, DMTA,, manyetik, optik, akustik, elektrik ve elektronik özellikler, mekanik özelliklerin sıcaklıkla değişimi
12. Hafta  Öğrenci sunumları
13. Hafta  Öğrenci sunumları
14. Hafta  Öğrenci sunumları
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
80
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
4
6
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
6
8
48
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
3
15
 Sunu hazırlama
2
6
12
 Sunum
1
4
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
8
24
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
8
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Matelaurji ve Malzeme Mühendisliği konularını anlama ve yorumlama

Bağımsız Çalışabilmenin yanı sıra takım halinde çalışabilme becerisi

Analizde ,istatiksel yöntemler ve ilgilidiğer yöntemlerden faydalanabilme

Sentez yapabilme


X
2
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.X
3
Gerçekçi kısıtları ve koşulları göz önünde bulundurarak istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.X
4
Kendi disiplininde ve çok disiplinli takımlarda çalışma becerisi.X
5
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi.X
6
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.X
7
Türkçe ve İngilizce olarak sözlü ve yazılı ve teknik resim ile etkin iletişim kurma becerisi.X
8
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.X
9
Bilim ve teknolojilerdeki gelişmeler dahil olmak üzere, bilgi kaynaklarını kullanabilme ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.X
10
Girişimcilik ve yenilikçilik konularında farkındalık ve çağın sorunları hakkında bilgili olmak.X
11
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları ve bilgisayar yazılımları bilgi ve iletişim teknolojilerini seçme ve kullanma becerisi.X
12
Proje tabanlı çalışma kültürünü benimsemiş iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip mezunlar yetiştirmek.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Ramazan ÇITAK)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/citak)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (citak@gazi.edu.tr , ramazancitak@hotmail.com)