GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
CİHAZLAR ARASI İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ/5161333
Dersin Adı: CİHAZLAR ARASI İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
IoT/M2M tanımlamasını yapabilir.
Bir IoT/M2M çözümünü oluşturan ana bileşenleri açıklayabilir.
IoT/M2M uygulama ve platformunu açıklayabilir.
ETSI tarafından önerilen IoT/M2M standardını kavrayabilir.
IoT/M2M mimarisini kavrayabilir.
Temel bir IoT/M2M uygulamasının geliştirilmesi ve gerçekleştirilmesini sağlayabilir.
IoT/M2M güncel araştırma konularını takip edebilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Derse giriş. Neslerin İnterneti ekosistemi ve cihazdan cihaza iletişim nedir?
2. Hafta  Geleneksel otomasyon sistemleri
3. Hafta  IoT/M2M alanında araştırma konuları
4. Hafta  Araştırma konuları raporu ve IoT/M2M alanındaki mevcut görünüm.
5. Hafta  IoT/M2M uygulamaları ve platformları
6. Hafta  ETSI IoT/M2M standartları
7. Hafta  IoT/M2M servis mimarisi
8. Hafta  IoT/M2M ağ erişimi(yerel ağ)
9. Hafta  Ara Sınav, IoT/M2M ağ erişimi(hücresel ve geniş alan ağı)
10. Hafta  IoT/M2M ağ erişimi(hücresel ve geniş alan ağı)
11. Hafta  Labaratuvar etkinliği, Sensörler ve sensör programlama
12. Hafta  Labaratuvar etkinliği, Mikrodenetleyici programlamaya giriş (Arduino temelli)
13. Hafta  Labaratuvar etkinliği, M2M düğümü programlama
14. Hafta  IoT/M2M geliştirmede son aşama. Sorular, cihaz geliştirme konuları
15. Hafta  Final Sunumları/Demo
16. Hafta  Dönem Sonu Sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
30
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
3
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
3
36
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
10
20
 Sunu hazırlama
2
10
20
 Sunum
2
10
20
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
10
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
194
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.76
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Bir alt düzeyde edinilen bilgileri derinleştirerek uygulamaya koyabilme ve/veya bilimsel yöntemler geliştirebilme ve uygulayabilme.X
2
Analiz, sentez, eleştirel düşünme ve problem çözme yeteneklerini geliştirerek karmaşık problemleri bağımsız olarak çözebilme ve/veya bu problemlere özgün çözümler getirebilme.X
3
Modern tasarım yöntemleri ve araçları kullanarak bir süreci ya da bir sistemi tasarlayabilme.X
4
Bilimsel yöntemler kullanarak veri toplayabilme, değerlendirebilme ve yorumlayabilme, yeni bilgilere uygun bilimsel yöntemler kullanarak sistematik bir biçimde ulaşabilme ve değerlendirebilme.X
5
Çok disiplinli takımlarda yer alarak farklı alanlardan gelen bilgileri kendi alanıyla bütünleştirerek çözüm yöntemleri belirleyebilme ve/veya bilimsel yöntemler geliştirebilme.X
6
Bilimsel araştırma sürecinde uygun araçları belirleyebilme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme.X
7
Proje planlaması ve zaman yönetimi yapabilme, tanımlanan problemler için alternatif çözüm yolları belirleyebilme ve/veya geliştirebilme.X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade edebilme.X
9
Bilime yenilik getiren bir çalışmayı ulusal/uluslararası dergilerde yayınlayarak bilime katkıda bulunabilme.X
10
Uzman bir topluluk karşısında tezini, geliştirdiği bilimsel yöntemleri savunabilme.X
11
Bilimsel gelişmeleri izleyerek kendi bilgilerini sürekli güncelleyebilme.X
12
Toplumsal, çevresel ve etik değerleri dikkate alarak bilimsel araştırma yürütebilme ve/veya toplumsal, çevresel ve etik konularda çözüm üretebilme.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Hüseyin Polat)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (https://websitem.gazi.edu.tr/site/polath)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (polath@gazi.edu.tr)