GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YAPILARIN MUAYENESİ VE ÖLÇME TEK./5341332
Dersin Adı: YAPILARIN MUAYENESİ VE ÖLÇME TEK.
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Çimento kalite kontrol testlerini yaparak standartlara göre kıyaslaya bilir.
Agrega kalite kontrol testlerini yaparak standartlara göre kıyaslaya bilir.
Taze beton kalite kontrol testlerini yaparak standartlara göre kıyaslaya bilir.
Sertleşmiş beton kalite kontrol testlerini yaparak standartlara göre kıyaslaya bilir.
Betonarme donatısı kalite kontrol testlerini yaparak standartlara göre kıyaslaya bilir.
Yapı elamanları üzerinde tahrifatlı ve tahribatsız test yöntemi uygulayarak kalite kontrolü yapabilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Taşıyıcı ve detay yapı elemanların tanımak.
2. Hafta  Yapı elemanlarını meydana getiren malzemelerin kalite açısından sınıflandırılması.
3. Hafta  Yapı elemanlarını meydana getiren malzemelerin kalitesini kontrol etmek.
4. Hafta  Yapı elamanını meydana getiren malzemeleri analiz etmek ve tanımak.
5. Hafta  Yapı malzemesi üzerinde fiziksel, deney metotlarının uygulanması.
6. Hafta  Yapı malzemesi üzerinde kimyasal deney metotlarının uygulaması.
7. Hafta  Yapı malzemesi üzerinde fiziksel, kimyasal ve tahribatlı deney metotları.
8. Hafta  Ara sınav/ Yapı elamanların tahribatlı deney metotları uygulanması
9. Hafta  Yapı elamanların tahribatlı deney metotları uygulanması
10. Hafta  Yapı elamanların tahribatlı deney metotları uygulanması.
11. Hafta  Deneylerde kullanılan TS, ASTM, ENve BS standartları ve deney metotları.
12. Hafta  Deneylerde kullanılan TS, ASTM, EN ve BS standartları ve deney metotları.
13. Hafta  Test sonuçlarının paket programlarla istatistikli analizi.
14. Hafta  Test sonuçlarının paket programlarla istatistikli analizi.
15. Hafta  Analizlerin raporlaştırılması, ilgili şartname ve standartlarla karşılaştırılması.
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
8
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
5
1
5
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
4
48
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
10
3
30
 Sunum
10
1
10
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
3
21
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
3
9
 Diğer
8
3
24
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İnşaat mühendisliğinin bir alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmakX
2
Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmakX
3
Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmekX
4
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmekX
5
Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmekX
6
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmakX
7
Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmekX
8
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmekX
9
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmekX
10
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmekX
11
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmekX
12
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmekX
13
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmakX
14
Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmekX
15
Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmekX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Osman ŞİMŞEK , Prof. Dr. Salih YAZICIOĞLU)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.gazi.edu.tr/simsek)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (simsek@gazi.edu.tr. syazicioglu@gazi.edu.tr)