GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SÜRDÜRÜLEBİLİR YAPI TASARIMI/5311332
Dersin Adı: SÜRDÜRÜLEBİLİR YAPI TASARIMI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrenciler çevre ve sürdürülebilirliğe ilişkin temel kavramları tanımlayabilir ve tartışabilir.
Öğrenciler çevre ve sürdürülebilirlik yaklaşımlarının tarihsel gelişimini anlatabilir.
Öğrenciler çevre ve sürdürülebilirliğe ilişkin mevzuatı ulusal ve uluslararası düzeyde yorumlayabilir.
Öğrenciler sürdürülebilirliğin hedeflerini yorumlayabilir ve tartışabilir, Öğrenciler sürdürülebilirliğin inşaat sektöründeki etkilerini tartışabilir.
Öğrenciler sürdürülebilir kentler ve sürdürülebilir ulaştırma konularında yorum yapabilir, Öğrenciler sürdürülebilir yapı tasarımını tanımlayabilir.
Öğrenciler sürdürülebilir yapı tasarımının hedeflerini, ilkelerini ve stratejilerini yorumlayabilir ve tartışabilir.
Öğrenciler enerji, malzeme ve su korunumuna yönelik yöntemleri anlatabilir, Öğrenciler yapıların ve yapı malzemelerinin çevresel etkilerini ve yaşam döngüsü değerlendirme yöntemini tartışabilir.
Öğrenciler yapı tasarımında enerji, su, malzeme korunumu yöntemlerini tartışabilir, Öğrenciler pasif ve aktif yapı tasarımı parametreleri, kaynakları ve sistemleri konusunda yorum yapabilir
Öğrenciler sürdürülebilir yapı malzemelerini tanıyabilir, Öğrenciler biyoiklimsel yapı tasarımı, yeşil çatılar ve yeşil duvarlar konularında yorum yapabilir, Öğrenciler sürdürülebilir yüksek yapı tasarımı, kinetik yapı tasarımı ve akıllı yapı tasarımı konularında yorum yapabilir ve tartışabilir
Öğrenciler sürdürülebilir yapılarla ilgili simülasyon yazılımlarını tanıyabilir, Öğrenciler yeşil bina sertifika sistemlerini açıklayabilir, Öğrenciler yeşil bina örneklerini tanıyabilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Çevre ve sürdürülebilirliğe ilişkin temel kavramlar, Çevre ve sürdürülebilirlik yaklaşımlarının tarihsel gelişimi, Ulusal ve uluslararası düzeyde çevre ve sürdürülebilirlik mevzuatı
2. Hafta  Sürdürülebilirliğin hedefleri ve inşaat sektöründeki etkileri, Sürdürülebilir kent yaklaşımı ve dünyadaki örnekleri, Sürdürülebilir ulaştırma yaklaşımı ve dünyadaki örnekleri
3. Hafta  Sürdürülebilir yapı tasarımı hedefleri, ilkeleri ve stratejileri
4. Hafta  Yapı tasarımında enerji, malzeme ve su korunumuna yönelik yöntemler, Yaşam döngüsü değerlendirme yöntemi
5. Hafta  Yapılarda yenilenebilir enerji kaynakları, Pasif ve aktif yapı tasarımı parametreleri, sistemleri ve uygulamaları
6. Hafta  Sürdürülebilir yapı malzemeleri
7. Hafta  Biyoiklimsel yapı tasarımı
8. Hafta  Ara sınav-Yeşil çatı ve yeşil duvar tasarımı
9. Hafta  Sürdürülebilir yüksek yapı tasarımı, Sürdürülebilir kinetik yapı tasarımı
10. Hafta  Sürdürülebilir akıllı yapı tasarımı, Sürdürülebilir yapı tasarımına ilişkin simülasyon yazılımları
11. Hafta  Yeşil bina sertifikaları ve yeşil bina sertifikalı yapı örnekleri, Dünyada ve Türkiye’de sürdürülebilir yapı örnekleri
12. Hafta  Teknik gezi (Yeşil bina sertifikalı bina)
13. Hafta  Ödev sunumları ve tartışmalar
14. Hafta  Ödev sunumları ve tartışmalar
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
1
10
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
2
28
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
2
28
 Materyal tasarlama, uygulama
14
1
14
 Rapor hazırlama
7
2
14
 Sunu hazırlama
7
2
14
 Sunum
7
2
14
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
4
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
4
12
 Diğer
2
6
12
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
190
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İnşaat mühendisliğinin bir alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmakX
2
Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmakX
3
Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmekX
4
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek, özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmekX
5
Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmekX
6
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayı ortaya koyarak, bilime katkıda bulunmakX
7
Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilmekX
8
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmekX
9
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilmekX
10
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemek, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilmekX
11
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilmekX
12
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmekX
13
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmakX
14
Sorun çözmede stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilmekX
15
Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmekX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Arzuhan Burcu GÜLTEKİN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/arzuhanburcu)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (arzuhanburcu@gazi.edu.tr , arzuhanburcu@yahoo.com)