GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
GÜÇ KALİT. DÜZ VE GÜÇ FİLTRELERİ/5101330
Dersin Adı: GÜÇ KALİT. DÜZ VE GÜÇ FİLTRELERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrenci güç kalitesinin önemini bilir,
Temel güç kalitesi problemlerini ve harmoniklerin bu problemler içindeki önemini kavrar,
Güç teoremlerini bilir,
Pasif filtreleri ve filtre tasarımını kavrar,
Aktif güç filtrelerini bilir ve paralel aktif güç filtresi tasarımını gerçekleştirebilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Güç kalitesinin ve yaygın güç kalitesi problemlerinin tanımı.
2. Hafta  Güç sistemi harmonikleri ve harmonik analizi
3. Hafta  Harmonik kaynakları, harmonik bozunumun güç sistemi üzerindeki etkileri, uluslararası standartlara göre harmonik limitleri.
4. Hafta  Temel güç teoremleri
5. Hafta  Ani güç teoremi (p-q teori) ve fiziksel anlamı
6. Hafta  Harmonik filtreleme ve güç kalitesinin artırılması için kullanılan filtre çeşitleri
7. Hafta   Pasif filtreler ve tasarım esasları
8. Hafta  Paralel aktif güç filtresi, Ara sınav
9. Hafta  3-fazlı paralel aktif güç filtresi tasarımı ve benzetimi
10. Hafta  1-fazlı paralel aktif güç filtresi tasarımı ve benzetimi
11. Hafta  Seri aktif güç filtresi
12. Hafta  Hibrit aktif güç filtresi
13. Hafta  Araştırma rapor sunumları
14. Hafta  Araştırma rapor sunumları
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
4
48
 Materyal tasarlama, uygulama
6
2
12
 Rapor hazırlama
3
2
6
 Sunu hazırlama
4
4
16
 Sunum
3
3
9
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
3
9
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
4
16
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
200
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
8
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisiX
2
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulama becerisi; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisiX
3
Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama becerisiX
4
Yeni ve orijinal fikir ve yöntemler geliştirme becerisi; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme becerisiX
5
Mühendislikte uygulanan modern teknik ve yöntemler ile bunların sınırları hakkında kapsamlı bilgiX
6
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisiX
7
Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve değerlendirmede ileri düzeyde beceriX
8
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilme ve sorumluluk alma becerisiX
9
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisiX
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğiX
11
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalık; gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenebilme becerisiX
12
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama ve sosyal çevreye uyum becerisiX
13
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurmakX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç. Dr. Orhan KAPLAN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/okaplan)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (okaplan@gazi.edu.tr)