GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SAYISAL KONUŞMA İŞLEME/5251329
Dersin Adı: SAYISAL KONUŞMA İŞLEME
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Yrd.Doç.Dr. UMUT ARIÖZ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/umut.arioz
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  umut.arioz@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Konuşma sinyallerinin kodlaması, sentezlenmesi ve tanınması için uygun bir şekilde sinyal işleme tekniklerinin uygulayabilmesini sağlama;
Örüntü tanıma uygulamalarında dinamik programlama, istatistiksel modelleme ve sonuç çıkarma tekniklerini kullanabilmesini sağlama.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  İnsan ses ve işitme sistemi
2. Hafta  Konuşma sinyalinin karakteristikleri
3. Hafta  Konuşma üretimi modeli
4. Hafta  Konuşma üretimi modeli
5. Hafta  Konuşmanın zaman/frekans alanı gösterimleri
6. Hafta  Dijital Filtrelerin Özellikleri
7. Hafta  Lineer tahmin modelleme
8. Hafta  Ara Sınav
9. Hafta  Konuşma Kodlama
10. Hafta  Konuşma Kodlama
11. Hafta  Fonetikler
12. Hafta  Konuşma Sentezleme
13. Hafta  Konuşma Sentezleme
14. Hafta  Konuşma Tanıma
15. Hafta  Konuşma Tanıma
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Handbook of Speech Processing, Benesty, Jacob.Berlin, Heidelberg : Springer-Verlag Berlin Heidelberg, 2008. Springer. L. R. Rabiner and R. W. Schafer, Introduction to Digital Speech Processing, Foundations and Trends in Signal Processing 1(1–2), 1–194, 2007 Digital Processing of Speech Signals, Englewood Cliffs, N.J. : Prentice-Hall, c1978. Discrete-Time Speech Signal Processing: Principles and Practice, Thomas F. Quatieri, Cloth, 816 pp. ISBN: 013242942X Published: OCT 29, 2001.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
30
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
16
3
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
3
48
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
8
3
24
 Sunu hazırlama
3
3
9
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
0
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
180
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans derecesi yeterliklerine dayalı olarak bilgisayar mühendisiliği alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Bilgisayar mühendisliği alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.X
3
Bilgisayar mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.X
4
Bilgisayar mühendisliği alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilir.X
5
Bilgisayar mühendisliği alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilir.X
6
Bilgisayar mühendisliği alanındaki bir sorunu tanımlayabilir.X
7
Bilgisayar mühendisliği alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir.X
8
Bilgisayar mühendisliği alanı ile ilgili sorunları çözer.X
9
Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.X
10
Uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilir.X
11
Bilgisayar mühendisliği alanı ile ilgili sorunların çözümünde yeni yaklaşımlar geliştirebilir.X
12
Bilgisayar mühendisliği alanı ile ilgili güncel çalışmaları takip eder.X