GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KABLOSUZ ALGILAYICI AĞLARI/5131329
Dersin Adı: KABLOSUZ ALGILAYICI AĞLARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 2 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. Suat Özdemir
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://ceng.gazi.edu.tr/~ozdemir/
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  suatozdemir@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Öğrencilerin algılayıcı ağları konusunda tecrübe edinmeleri.
Kaynaklardaki makaleler sayesinde öğrencilerin teknik araştrma makalelerini eleştirisel bir gözle okuyabilme yetisini kazanabilmeleri.







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bilgisayar Ağları, Mobil Kablosuz Ağlar
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Kablosuz algılayıcı ağlara giriş
2. Hafta  Kablosuz algılayıcı ağlara giriş
3. Hafta  Uygulama örnekleri
4. Hafta  Algılayıcı ve ağ mimarisi
5. Hafta  Algılayıcı ağ kurulumu ve organizasyonu
6. Hafta  Taşıma katmanı protokolleri
7. Hafta  Yönlendirme ve veri toplama protokolleri
8. Hafta  Hedef bulma ve takip protokolleri
9. Hafta  Ortam paylaşımı protokolleri
10. Hafta  Ortam paylaşımı protokolleri
11. Hafta  Veri depolama protokolleri
12. Hafta  Veri kümeleme protokolleri
13. Hafta  Güvenlik protokolleri
14. Hafta  Güvenli veri kümeleme protokolleri
15. Hafta  Araştırma ve uygulama projeleri
16. Hafta  Araştırma ve uygulama projeleri
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Sensor Network Operations, S. Phoha, T.F. La Porta, and C. Griffin (eds), pp. 422-441, ISBN: 0471719765, Wiley-IEEE Press, May 2006. 2. Security in Distributed, Grid, Mobile and Pervasive Computing", Edited by Prof. Yang Xiao, Auerbach Publications, CRC Press 2007. 3. Wireless Sensor Networks: An Information Processing Approach by Feng Zhao and Leonidas Guibas, Morgan Kaufmann Publishing (July 6, 2004), ISBN-10: 1558609148
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
5
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
5
50
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
5
25
 Sunu hazırlama
1
5
5
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
185
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.4
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans derecesi yeterliklerine dayalı olarak bilgisayar mühendisiliği alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Bilgisayar mühendisliği alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.X
3
Bilgisayar mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.X
4
Bilgisayar mühendisliği alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilir.X
5
Bilgisayar mühendisliği alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilir.X
6
Bilgisayar mühendisliği alanındaki bir sorunu tanımlayabilir.X
7
Bilgisayar mühendisliği alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir.X
8
Bilgisayar mühendisliği alanı ile ilgili sorunları çözer.X
9
Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.X
10
Uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilir.X
11
Bilgisayar mühendisliği alanı ile ilgili sorunların çözümünde yeni yaklaşımlar geliştirebilir.X
12
Bilgisayar mühendisliği alanı ile ilgili güncel çalışmaları takip eder.X