GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İLERİ LOJİK DEVRE TASARIMI/5181329
Dersin Adı: İLERİ LOJİK DEVRE TASARIMI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Etem KÖKLÜKAYA
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Programlanabilir lojik kontrolörlerle devre tasarımının öğrenilmesi
Lojik devrelerde hata analizinin yapılması
Durum indirgeme yöntemlerinin öğrenilmesi






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Eşdeğerlik bağıntısı
2. Hafta  Kısmi sıralama bağıntısı
3. Hafta  Kafes yapılar
4. Hafta  Boole cebri
5. Hafta  Tamamen belirli ardışıl makinelerde durum indirgeme
6. Hafta  Tamamen belirli ardışıl makinelerde durum indirgeme
7. Hafta  Tamamen belirli ardışıl makinelerde durum indirgeme
8. Hafta  Alan programlamalı kapı dizileri ile devre tasarımı
9. Hafta  Alan programlamalı kapı dizileri ile devre tasarımı
10. Hafta  Asenkron ardışıl devrelerin tasarımı
11. Hafta  Programlanabilir lojik kontrolörlerle devre tasarımı
12. Hafta  Programlanabilir lojik kontrolörlerle devre tasarımı
13. Hafta  Lojik devrelerde hata analizi
14. Hafta  Lojik devrelerde hata analizi
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  [1] SAZHINA, N. and GRUSHINSKY, N., 1971. Gravity Prospecting. Mir Publishers, Moscow [2] Sayısal Sistem Tasarımı Bülent Sankur, Yorgo istefenapolos [3] Ardışıl Lojik Devreler II Emin Ünalan [4] G. De Micheli, Synhesis and Optimization of Digital Circuits, McGraw-Hill, [5] R. Murgai, R.K. Brayton and Sangiovanni-Vincentelli, Logic Synthesis for Field Programmable Gate Arrays, Kluwer Academic Publishers, 1995. [6] S. Brown, Z. Vranesic, Fundamentals of Digital Logic with VHDL Design, McGraw-Hill, 2000.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
3
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
10
3
30
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
5
3
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
5
3
15
 Diğer
10
3
30
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
192
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.68
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans derecesi yeterliklerine dayalı olarak bilgisayar mühendisiliği alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Bilgisayar mühendisliği alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.X
3
Bilgisayar mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir.X
4
Bilgisayar mühendisliği alanındaki bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilir.X
5
Bilgisayar mühendisliği alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilir.X
6
Bilgisayar mühendisliği alanındaki bir sorunu tanımlayabilir.X
7
Bilgisayar mühendisliği alanı ile ilgili sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir.X
8
Bilgisayar mühendisliği alanı ile ilgili sorunları çözer.X
9
Çözüm sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.X
10
Uygulamada karşılaşılan karmaşık durumlarda sorumluluk alarak yeni yaklaşım ve yöntemler geliştirebilir.X
11
Bilgisayar mühendisliği alanı ile ilgili sorunların çözümünde yeni yaklaşımlar geliştirebilir.X
12
Bilgisayar mühendisliği alanı ile ilgili güncel çalışmaları takip eder.X