GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ/9011028
Dersin Adı: DOKTORA UZMANLIK ALAN DERSİ
Dersin Kredisi: 0 Ders AKTS : 22.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Danışman
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Alanındaki bilimsel çalışmalar ve teknolojik gelişmeler ile ilgili ulusal ve uluslararası literatürü takip eder.
Alanındaki ileri düzeydeki problemleri tanımlar
Alanında kavradığı bilgileri uygular ve yeni yaklaşımlar/kuramlar/çözümler geliştirir.
Alanındaki problemlere, bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak kalite ve standartlar ışığında çözümler geliştirir.
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, işlenmesi, analizi, yorumlanması ve raporlanması için gerekli yöntemleri uygular.
Alanında gelişimine ihtiyaç duyulan konuları tespit eder, literatüre katkı sağlayacak bir proje tasarlayıp hayata geçirir.
Çalışmalarında elde ettiği bilgi ve bulguları bilimsel çerçevede değerlendirir, bilimsel makale / rapor haline getirerek sunar.
Alanında geliştirdiği yöntem, sistem veya yenilikleri patent / faydalı model haline getirir.
Alanında karşılaştığı yeni problemleri sorumluluk alarak çözer
Çalışmalarını bilimsel etik kuralları ve hukuk çerçevesinde yürütür.
 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Yüz yüze eğitim
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Danışman atanmış olması
 -- ÖNERİLEN DERSLER
   Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Doktora alanına ilişkin literatür taraması yapma, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri araşt
2. Hafta  Doktora alanına ilişkin literatür taraması yapma, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri araşt
3. Hafta  Doktora alanına ilişkin literatür taraması yapma, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri araşt
4. Hafta  Doktora alanına ilişkin literatür taraması yapma, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri araşt
5. Hafta  Bilgileri toplama, değerlendirme, yorumlama
6. Hafta  Bilgileri toplama, değerlendirme, yorumlama
7. Hafta  Problem tanımı yapma, proje konusu belirleme ve deneysel çalışmalar yürütme becerisi kazanma
8. Hafta  Problem tanımı yapma, proje konusu belirleme ve deneysel çalışmalar yürütme becerisi kazanma
9. Hafta  Problem tanımı yapma, proje konusu belirleme ve deneysel çalışmalar yürütme becerisi kazanma
10. Hafta  Problem tanımı yapma, proje konusu belirleme ve deneysel çalışmalar yürütme becerisi kazanma
11. Hafta  Problem tanımı yapma, proje konusu belirleme ve deneysel çalışmalar yürütme becerisi kazanma
12. Hafta  Problem tanımı yapma, proje konusu belirleme ve deneysel çalışmalar yürütme becerisi kazanma
13. Hafta  Raporlama ve sunum becerisi kazanma
14. Hafta  Raporlama ve sunum becerisi kazanma
15. Hafta  Raporlama ve sunum becerisi kazanma
16. Hafta  Raporlama ve sunum becerisi kazanma
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
   İlgili her türlü kaynak
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Araştırma, Soru-Yanıt, Uygulama
 -- STAJ / UYGULAMA
  Yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
30
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
1
16
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
16
10
160
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
16
10
160
 Materyal tasarlama, uygulama
16
12
192
 Rapor hazırlama
4
5
20
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
0
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
563
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
22.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
22.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanındaki ileri düzeydeki problemleri tanımlamak ve çözümleyebilmek için gerekli bilgiyi kavrama ve kullanma becerisi.X
2
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve öğretebilme becerisi.X
3
Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme ve sürekli yenileme becerisi.X
4
Alanındaki bilgi, beceri ve deneyimlerini disiplinlerarası uygulamalara aktarabilme becerisi.X
5
Bilimsel çalışmalarda değerlendirme, veri analizi yapma ve sonuçları yazılı/sözlü sunma becerisi.X
6
Toplum ve endüstrinin gereksinimlerine göre literatüre katkı sağlayabilecek araştırma konularını belirleyebilme becerisi.X
7
Bilimsel bir çalışma için amaç ve hedef belirleme, yol haritası oluşturma, planlı çalışma becerisi.X
8
Araştırma bulgularını teknolojik uygulamada ve/veya bilimsel araştırma konularını yönlendirmede kullanabilme becerisi.X
9
Araştırma yürütülmesinde ve bulgularının yayılımında hukuki hakların farkındalığı.X
10
Disiplin içi takımlarda etkin çalışabilme ve bu tür takımlarda liderlik yapabilme becerisi.X
11
Çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme ve bu tür takımlarda liderlik yapabilme becerisi.X
12
Alanına yenilik getiren ve literatüre katkı sağlayacak yeni düşünce/yöntem/tasarım/uygulama vb. içeren özgün çalışma yapma becerisi.X
13
Bilime yenilik getirme/yeni bir bilimsel yöntem geliştirme/bilinen yöntemi yeni bir alana uygulama becerisi.X
14
Uluslararası proje önerisi sunma ve çalışmaları tasarlama becerisi.X
15
Bağımsız araştırma yapma, bilimsel çalışmaları irdeleyen bir bakış açısı ile yorum yapma becerisiX
16
Sorgulama, sorun çözme, yaratıcı düşünme vb. yöntemleri geliştirme becerisi.X
17
Yabancı dilde uluslararası bilimsel yayınları irdeleme ve bilimsel sunum yapabilme becerisiX