GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İLERİ NÖTRON VE REAKTÖR FİZİĞİ/5431328
Dersin Adı: İLERİ NÖTRON VE REAKTÖR FİZİĞİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç.Dr.Sema Bilge Ocak
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/sbocak
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sbocak@gazi.edu.tr, semamuzo@yahoo.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Nötronun üretildiği her türlü tesisde (lineer veya siklotron tipi hızlandırıcılar/araştırma reaktörleri), Medikal merkezlerdeki radyoterapi amaçlı kul
Nükleer Güç Santralının zırhlama ve nötronik hesaplarında, radyasyon ve nükleer güvenlik, nükleer yakıt yönetimi gibi tüm aşamalarında görev yapabilme
Çalışmalarını sözlü ve yazılı sunma,
Doğru ve gerekli bilgiyi hızlı ayırt edebilme,
Alınan verileri analiz etme,
Bu alanda uzmanlaşan kişilere TAEK, TUBITAK-UME, araştırma grublarında ve üniversitelerde çalışma imkanı sunma



 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Nötron Fiziğinin esasları,Çekirdek fiziğinin esasları
2. Hafta  Nötronların yavaşlatılması,Termal nötronların özellikleri
3. Hafta  Çekirdek Bölünmesi
4. Hafta  Nükleer reaktörlerinin Fiziksel özellikleri
5. Hafta  Homojen reaktörler
6. Hafta  Heterojen Reaktörler
7. Hafta  Arasınav
8. Hafta  Sonsuz çoğalma katsayısı, minimum kritik boyut
9. Hafta  Reaktör Kontrolü
10. Hafta  Nükleer Reaktörün Yapısı
11. Hafta  Güç reaktörleri ve reaktör malzemeleri,
12. Hafta  reaktörlerde ısı üretimi ve çekilmesi, reaktör zırhlaması ve güvenliği
13. Hafta  Nükleer Reaktörlerin Yakıt Çevrimi
14. Hafta  Yakıt çevrimindeki karakteristik büyüklükler,
15. Hafta  yakıt çevrimi çeşitleri, yakıt çevrimi işlemleri, radyoaktif atık idaresi
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1.Reactor Physics, P. F. Zweifel, 1973 2.Nuclear Power Technology, W. Marshall. 1985 3.Nuclear Reactor Analysis J. J. Duderstadt, L. J. Hamilton, 1976. 4.Nuclear Reactor Engineering, S. Galsstone, A. Sesonske,1967.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt,Teknik gezi yaparak uygulamalı olarak gösterme
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
3
5
15
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
3
39
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
2
2
4
 Sunu hazırlama
14
3
42
 Sunum
14
2
28
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
3
3
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
3
3
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
182
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.28
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanındaki ileri düzeydeki problemleri tanımlamak ve çözümleyebilmek için gerekli bilgiyi kavrama ve kullanma becerisi.X
2
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve öğretebilme becerisi.X
3
Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme ve sürekli yenileme becerisi.X
4
Alanındaki bilgi, beceri ve deneyimlerini disiplinlerarası uygulamalara aktarabilme becerisi.X
5
Bilimsel çalışmalarda değerlendirme, veri analizi yapma ve sonuçları yazılı/sözlü sunma becerisi.X
6
Toplum ve endüstrinin gereksinimlerine göre literatüre katkı sağlayabilecek araştırma konularını belirleyebilme becerisi.X
7
Bilimsel bir çalışma için amaç ve hedef belirleme, yol haritası oluşturma, planlı çalışma becerisi.X
8
Araştırma bulgularını teknolojik uygulamada ve/veya bilimsel araştırma konularını yönlendirmede kullanabilme becerisi.X
9
Araştırma yürütülmesinde ve bulgularının yayılımında hukuki hakların farkındalığı.X
10
Disiplin içi takımlarda etkin çalışabilme ve bu tür takımlarda liderlik yapabilme becerisi.X
11
Çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme ve bu tür takımlarda liderlik yapabilme becerisi.X
12
Alanına yenilik getiren ve literatüre katkı sağlayacak yeni düşünce/yöntem/tasarım/uygulama vb. içeren özgün çalışma yapma becerisi.X
13
Bilime yenilik getirme/yeni bir bilimsel yöntem geliştirme/bilinen yöntemi yeni bir alana uygulama becerisi.X
14
Uluslararası proje önerisi sunma ve çalışmaları tasarlama becerisi.X
15
Bağımsız araştırma yapma, bilimsel çalışmaları irdeleyen bir bakış açısı ile yorum yapma becerisiX
16
Sorgulama, sorun çözme, yaratıcı düşünme vb. yöntemleri geliştirme becerisi.X
17
Yabancı dilde uluslararası bilimsel yayınları irdeleme ve bilimsel sunum yapabilme becerisiX