GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
DENİZEL EKOSİSTEM KİRLİLİĞİ/5181325
Dersin Adı: DENİZEL EKOSİSTEM KİRLİLİĞİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Deniz kirleticilerini tanıyarak kontrolüne ilişkin bilgi alt yapısı sağlanması
Deniz kirleticilerinin çevresel boyutta değerlendirilmesi
Deniz kirleticilerinin analiz yöntemlerinin öğretilmesi
Deniz hukukunda deniz kirliliğine ilişkin kanunların incelenmesi
Deniz hukukunda ulusal- uluslararası sözleşmelerle ilgili bilgi sağlanması

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Deniz kirliliğine giriş, deniz kirliliğine sebep olan kaynaklar
2. Hafta  Deniz suyu kimyası: özellikler ve deniz suyu kompozisyonu, oşinografi: deniz suyunun fiziksel özellikleri
3. Hafta  Deniz kirleticilerinin sınıflandırılması, kıyısal tehlikelerin tanımlanması
4. Hafta  Denizlerde yağ kirliliği, bertarafı ve yağ kirliliğinin sonuçları
5. Hafta  Denizlerde petrol kirliliği ve kontrolü
6. Hafta   Denizlerde ağır metal kirliliği ve kontrolü
7. Hafta  Denizlerde pestisit ve endokrin bozucu kimyasal kirliliği -kontrolü
8. Hafta  Vize-Mikroplastikler
9. Hafta  Bakteriyolojik deniz kirliliği, dioksinler ve denizel ortama etkileri
10. Hafta  Gemilerin sintine ve balast suları ve kontrolü, gemilerden kaynaklanan deniz kirliliğinin önlenmesi konusunda uluslararası sözleşmeler
11. Hafta  Termal kirlenme ve kontrolü, balık çiftliklerinin denizel ekosistem üzerine etkileri
12. Hafta  Biofouling, zararlı algler ve küresel ısınma sonucu yabancı türlerden kaynaklanan denizel ekosistem değişikliği
13. Hafta  Deniz kirliliği analiz yöntemleri ve izleme
14. Hafta  Deniz kirliliğine ilişkin ulusal ve uluslararası yasal mevzuatlar
15. Hafta  Karadeniz, Marmara ve Akdenizde kirliliğin değerlendirilmesi
16. Hafta  -
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
2
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
45
3
135
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
15
1
15
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
4
4
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
6
6
 Diğer
15
2
30
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
190
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
-Alanındaki ileri düzeydeki problemleri tanımlamak ve çözümleyebilmek için gerekli bilgiyi kavrama ve kullanma becerisi.NAX
2
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve öğretebilme becerisi.X
3
Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme ve sürekli yenileme becerisi.X
4
Alanındaki bilgi, beceri ve deneyimlerini disiplinlerarası uygulamalara aktarabilme becerisi.X
5
Bilimsel çalışmalarda değerlendirme, veri analizi yapma ve sonuçları yazılı/sözlü sunma becerisi.X
6
Toplum ve endüstrinin gereksinimlerine göre literatüre katkı sağlayabilecek araştırma konularını belirleyebilme becerisi.X
7
Bilimsel bir çalışma için amaç ve hedef belirleme, yol haritası oluşturma, planlı çalışma becerisi.X
8
Araştırma bulgularını teknolojik uygulamada ve/veya bilimsel araştırma konularını yönlendirmede kullanabilme becerisi.X
9
Araştırma yürütülmesinde ve bulgularının yayılımında hukuki hakların farkındalığı.X
10
Disiplin içi takımlarda etkin çalışabilme ve bu tür takımlarda liderlik yapabilme becerisi.X
11
Çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme ve bu tür takımlarda liderlik yapabilme becerisi.
12
Alanına yenilik getiren ve literatüre katkı sağlayacak yeni düşünce/yöntem/tasarım/uygulama vb. içeren özgün çalışma yapma becerisi.X
13
Bilime yenilik getirme/yeni bir bilimsel yöntem geliştirme/bilinen yöntemi yeni bir alana uygulama becerisi.X
14
Uluslararası proje önerisi sunma ve çalışmaları tasarlama becerisi.X
15
Bağımsız araştırma yapma, bilimsel çalışmaları irdeleyen bir bakış açısı ile yorum yapma becerisiX
16
Sorgulama, sorun çözme, yaratıcı düşünme vb. yöntemleri geliştirme becerisi.X
17
Yabancı dilde uluslararası bilimsel yayınları irdeleme ve bilimsel sunum yapabilme becerisiX
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. A. Çağlan GÜNAL)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://www.websitem.gazi.edu.tr/site/caglangunal)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (caglangunal@gazi.edu.tr)