GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SU ARITIMINDA FİZİKOKİMYASAL SÜREÇLER/5211325
Dersin Adı: SU ARITIMINDA FİZİKOKİMYASAL SÜREÇLER
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Doç. Dr. S. Ferda MUTLU
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/fmutlu
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  sfmutlu@gmail.com
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Suyun Fizikokimyasal Arıtım Süreçlerinin Öğretilmesi ve Süreçlerle ilgili Uygulama ve Tasarımların İncelenmesi
Matematik, Fen ve Mühendislik Bilgilerini, Fizikokimyasal Su Arıtım Süreçlerini analiz ve tasarımda kullanabilme
Çevreyi Koruma Açısından Mesleki Etik ve Sorumluluk Bilincini Geliştirmek
Çağdaş Gelişmelerinden Bilgi Sahibi Olmak





 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Giriş, Pıhtılaştırma
2. Hafta  Yumaklaştırma
3. Hafta  Çökeltme
4. Hafta  Süzme
5. Hafta  Yüze Tutma
6. Hafta  I.Ara Sınav
7. Hafta  İyon Değişimi
8. Hafta  Membran Süreçleri
9. Hafta  Kimyasal Oksidasyon
10. Hafta  Dezenfeksiyon
11. Hafta  II.Ara Sınav
12. Hafta  Havalandırma ve Gaz Aktarımı
13. Hafta  Teknik Gezi
14. Hafta  Teknik Gezi
15. Hafta  Dönem Ödevi Sunumları
16. Hafta  Dönem Ödevi Sunumları
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  • Weber, W.J., “Physicochemical Processes for Water Quality Control”, Wiley-Interscience, 1972. • Metcalf and Eddy, Inc." Waste Water Engineering, Treatment, Disposal, and Reuse, 4. Basım, Mc Graw Hill Inc., 2003. • Eckenfelder, W.W.(Jr.), " Industrial Water Pollution Control", 3. Basım, Mc Graw Hill Inc., 2000.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  Teknik Gezi
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
30
 Ödev
4
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
3
1
3
 Okuma Faaliyetleri
10
2
20
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
15
2
30
 Materyal tasarlama, uygulama
3
1
3
 Rapor hazırlama
5
3
15
 Sunu hazırlama
4
2
8
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
7
3
21
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
3
5
15
 Diğer
5
3
15
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
176
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.04
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
-Alanındaki ileri düzeydeki problemleri tanımlamak ve çözümleyebilmek için gerekli bilgiyi kavrama ve kullanma becerisi.NAX
2
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve öğretebilme becerisi.X
3
Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme ve sürekli yenileme becerisi.X
4
Alanındaki bilgi, beceri ve deneyimlerini disiplinlerarası uygulamalara aktarabilme becerisi.X
5
Bilimsel çalışmalarda değerlendirme, veri analizi yapma ve sonuçları yazılı/sözlü sunma becerisi.X
6
Toplum ve endüstrinin gereksinimlerine göre literatüre katkı sağlayabilecek araştırma konularını belirleyebilme becerisi.X
7
Bilimsel bir çalışma için amaç ve hedef belirleme, yol haritası oluşturma, planlı çalışma becerisi.X
8
Araştırma bulgularını teknolojik uygulamada ve/veya bilimsel araştırma konularını yönlendirmede kullanabilme becerisi.X
9
Araştırma yürütülmesinde ve bulgularının yayılımında hukuki hakların farkındalığı.X
10
Disiplin içi takımlarda etkin çalışabilme ve bu tür takımlarda liderlik yapabilme becerisi.X
11
Çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme ve bu tür takımlarda liderlik yapabilme becerisi.X
12
Alanına yenilik getiren ve literatüre katkı sağlayacak yeni düşünce/yöntem/tasarım/uygulama vb. içeren özgün çalışma yapma becerisi.X
13
Bilime yenilik getirme/yeni bir bilimsel yöntem geliştirme/bilinen yöntemi yeni bir alana uygulama becerisi.X
14
Uluslararası proje önerisi sunma ve çalışmaları tasarlama becerisi.X
15
Bağımsız araştırma yapma, bilimsel çalışmaları irdeleyen bir bakış açısı ile yorum yapma becerisiX
16
Sorgulama, sorun çözme, yaratıcı düşünme vb. yöntemleri geliştirme becerisi.X
17
Yabancı dilde uluslararası bilimsel yayınları irdeleme ve bilimsel sunum yapabilme becerisiX