GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KAZALARDA HASAR ANALİZİ/5421322
Dersin Adı: KAZALARDA HASAR ANALİZİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
• Trafik kazalarına ilişkin yasalara bilir,
• Rapor hazırlamada yeterli olur,
• Hasar ve zarar belirlemede yeterli olur,
• Kaza yeri krokisinin çizimini bilir.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  1. Hafta: Türk ceza kanunu ve trafikle ilgili diğer kanunlar
2. Hafta  2. Hafta: trafik kusurlarının taksirli suç ve kasıtlı suç şeklinde sınıflanması
3. Hafta  3. Hafta : Türk ceza yasasına göre kusur oranlarının belirlenmesi
4. Hafta  4. Hafta: karayolları yasası ve diğer yönetmenlikler, Kazaya karışan kişilerin alkol ve uyuşturucu yönünden test edilmesi, İçkili taşıt kullanımı yasağı
5. Hafta  5. Hafta: Kaza yerinin kroki çizimi, kaza sebeplerinin belirlenmesi
6. Hafta  6. Hafta: hasar tespiti ve masraflarının belirlenmesi, eskimiş taşıtların hasar tespiti
7. Hafta  7. Hafta: onarıma ve değiştirmeye tabi tutulacak parçaların tespiti, kaza geçirmiş taşıtların değer kaybının tayini
8. Hafta  8. Hafta: ARA SINAV
9. Hafta  9. Hafta: fren mesafesinin belirlenmesi, ilk hızın tahmini
10. Hafta  10. Hafta: kaza masraflarının paylaştırılması
11. Hafta  11. Hafta: zorunlu ve keyfi trafik sigortaları, taşıtların zorunlu muayenesi
12. Hafta  12. Hafta: taşıtların zorunlu muayenesi
13. Hafta  13. Hafta: taşıt ve sürücüye mahsus zorunlu belge ve sertifikalar, taşıt üzerinde yapılan değişiklik, ilave ve düzenlemeler
14. Hafta  14. Hafta: diğer delillerin toplanması, fotoğraf ve kamera kayıtlarının yapılması
15. Hafta  15. Hafta: kaza raporunun hazırlanması.
16. Hafta  Final Sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
1
20
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
1
15
15
 Rapor hazırlama
1
15
15
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
20
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
196
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.84
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanında ileri düzeydeki bilgilerini özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.X
2
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı ileri düzeydeki bilgilerini kullanarak yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.X
3
Alanının, farklı disiplinlerle etkileşimini kavrar; yeni ve karmaşık düşünceleri irdeler, sentezler, değerlendirmeler yaparak uzmanlık gerektiren bilgilerle özgün sonuçlara ulaşır.X
4
Alanındaki yeni bilgileri sınıflandırarak değerlendirir ve kullanır.X
5
Alanına yönelik yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve veya uygulama geliştirir.X
6
Bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.X
7
Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.X
8
Alanı ile ilgili çalışmalarda ileri düzeyde araştırma yöntemlerini kullanırX
9
Alanı ile ilgili özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek ilerlemeye katkıda bulunur.X
10
Alanı ile ilgili bir çalışmayı ulusal ya da uluslararası bir dergide yayınlayarak bilginin sınırlarını geliştirir.X
11
Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yaparX
12
Alanında yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi üst düzey zihinsel becerileri kullanarak özgün yöntemler geliştirirX
13
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla inceleyebilir, geliştirebilir gerektiğinde değiştirme ve dönüştürmeyi yönetir.X
14
Alanının uzmanları ile sahasındaki özgün konuları tartışır, kendi görüşlerini savunur ve etkili bir biçimde ifade eder.X
15
Bir yabancı dili kullanarak (Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde) yazılı, sözlü ve görsel iletişimle bir meseleyi tartışabilir.X
16
Alanı ile ilgili bilimsel, teknolojik, sosyal gelişmeleri tanıtarak bilgi toplumu oluşumuna ve sürdürülebilirliğine katkı sağlar.X
17
Alanı ile ilgili muhtemel sorunların çözümünde farklı bakış açılarıyla karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.X
18
Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkı sağlar ve bu değerlerin gelişimini destekler.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (KÇTA ABD)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (kazalar@gazi.edu.tr )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (http://www.fbe.gazi.edu.tr/kazalar/index.php?sid=2&lang=1)