GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM PLANLAMASI/6401312
Dersin Adı: SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM PLANLAMASI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Turizm sektörü ve rekreasyon aktivitelerini bir bütün olarak ele alabilme, her iki sektörün birbirine olan etkisini tartışabilme,
Planlama, tasarım, karar verme ve uygulama süreçlerinde farklı ve zengin bakış açısı geliştirebilme,
Dünya örnekleri üzerinden başarılı olan turizm ve rekreasyon alanlarının özelliklerini analiz edebilme ve bunların uygulanabilirliğini sorgulama,
Küresel ölçekte her iki sektör için trendleri takip ederek, mevcut koşulların trendlere göre şekillendirilebilmesi
Sürdürülebilir turizm planlamasının bileşenlerinin analiz edilebilmesi.
Sürdürülebilir turizm planlamasının kentsel ve bölgesel kalkınmaya etkilerinin/katkılarının tartışılması
-
-
-
-

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  1. Hafta:Turizm, Turizmin yerel ve küresel ekonomideki rolü
2. Hafta  2. Hafta:Turizm, Yerel ekonomik gelişme ve yoksulluğun azaltılması
3. Hafta  3. Hafta:Sürdürülebilir turizmin tanımları, Turizm: dinamizm ve büyüme
4. Hafta  4. Hafta:Sürdürülebilir turizm politikaları ve uygulaması
5. Hafta  5. Hafta:Sürdürülebilir turizm ve sosyo-kültürel etkiler, sürdürülebilir turizm için göstergeler
6. Hafta  6. Hafta:Daha sürdürülebilir turizm için araçlar (instruments); Ölçüm araçları, Kumanda ve kontrol araçları, Gönüllülük araçları, Destek araçları
7. Hafta  7. Hafta:Sürdürülebilir Turizm Uygulamaları, Sürdürülebilir Turizm Geliştirme
8. Hafta  8. Hafta:Turizm Hedefleri İçin Sürdürülebilir Kalkınmanın Göstergeleri
9. Hafta  9. Hafta:Agrotourism, sürdürülebilir turizm ve Ultraperiferik alanlar
10. Hafta  10. Hafta:Kırsal Alanlarda Sürdürülebilir Turizmin Gelişimi
11. Hafta  11. Hafta:Korunan Alanlarda Sürdürülebilir Turizm
12. Hafta  12. Hafta:Kültürel Turizm ve Sürdürülebilir Yerel Kalkınma
13. Hafta  13. Hafta:Kültürel Turizm ve Sürdürülebilir Yerel Kalkınma
14. Hafta  14. Hafta: Değerlendirme
15. Hafta  ..
16. Hafta  ..
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
1
25
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
6
60
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
2
20
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
4
5
20
 Sunu hazırlama
3
4
12
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
189
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.56
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan kuramlara, felsefelere, sistematik bilgi ve kavrayışa sahiptir.X
2
Araştırma ve yayın alanında iyi uygulamaya ilişkin normların ve standartların temelinde yatan etik ilkeler konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.X
3
Öğretme / öğrenme ve değerlendirme stratejileri ve bunların kuramsal temelleri konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.X
4
Araştırma ve/veya yenilikçilik konusunda problem tanımlamak, önemli problemleri çözmek ve varolan bilgiyi ya da mesleki pratiği genişletmek ve yeniden tanımlamak için gerekli, sentez ve değerlendirmeyi de içeren, en ileri düzeyde uzmanlaşmış beceri ve tekniklere sahiptir.X
5
Öncü nitelikte bir akademik araştırmayı yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemleri kullanarak yürütme becerisine sahiptirX
6
Araştırma bağlamları da dâhil olmak üzere, akademik ya da mesleki bağlamlarda en üst düzeyde yetkinlik: yeni fikirlerin veya süreçlerin geliştirilmesi konusunda dikkate değer bir yetki, yenilik, bağımsızlık, akademik ve mesleki dürüstlük ve kararlılık ortaya koyar.X
7
Özgün araştırmaya dayalı, ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunur.X
8
Akademik ve meslekle ilgili bağlamlarda bilgi temelli bir toplumda mekânsal temelli dinamiklerin çözümlenmesi, gelişmelerin sağlanması bağlamında teknolojik, toplumsal ve kültürel ilerlemeye katkıda bulunur.X
9
Alanındaki uluslararası gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile etkin düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilecek yabancı dile sahiptir.X
10
Alanıyla ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler, sorunların çözümüne katkıda bulunur, karar verme süreçlerinde etkin olur.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Dr. Öğ.Üyesi Demet EROL)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ()
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (edemet@gazi.edu.tr)