GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KENTSEL SU KAYNAKLARININ YÖNETİMİ/6331312
Dersin Adı: KENTSEL SU KAYNAKLARININ YÖNETİMİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Ders kapsamında plancıların; su kaynakları, kullanımlar, su kalitesine etkileri ve yönetmelikler konusunda gerekli bilgileri öğrenmeleri sağlanacaktır

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Kentsel su kaynaklarının yönetimine giriş. Su yönetiminin esasları.
2. Hafta  Şehirleşme ve Su Problemleri. Kentsel su stratejileri
3. Hafta  Su konusundaki küresel yaklaşımlar. Havza Yaklaşımı,Kentsel su havzasının tanıtılması.
4. Hafta  Su Kalite Göstergeleri
5. Hafta  Gelecekte yeterli suya sahip olmak ve suyun sürdürülebilir yönetimi için stratejiler - Temin edilebilen su ve su talebi arasında denge kurma - Su tü
6. Hafta  Gelecekte yeterli suya sahip olmak ve suyun sürdürülebilir yönetimi için stratejiler (devam) - Suyun yeniden kullanılabilmesi ve alternatif su kaynağ
7. Hafta  Su hassas kentsel gelişme
8. Hafta  Eğitim ve su konusunda farkındalık. Kentsel suların koruması konusunda yapılabilecekler
9. Hafta  Dünyada ve Türkiye'de su tüketimi eğilimleri
10. Hafta  Türkiye'de su kaynakları yönetimi
11. Hafta  Türkiye'de su kaynakları yönetimi(devam)
12. Hafta  Dönem ödevi sunuşları
13. Hafta  Dönem ödevi sunuşları
14. Hafta  Dönem ödevi sunuşları
15. Hafta  Genel Değerlendirme
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
20
 Ödev
1
30
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
13
3
39
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
8
4
32
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
10
2
20
 Sunu hazırlama
3
4
12
 Sunum
2
1
2
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
3
6
18
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
5
10
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan kuramlara, felsefelere, sistematik bilgi ve kavrayışa sahiptir.X
2
Araştırma ve yayın alanında iyi uygulamaya ilişkin normların ve standartların temelinde yatan etik ilkeler konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.X
3
Öğretme / öğrenme ve değerlendirme stratejileri ve bunların kuramsal temelleri konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.X
4
Araştırma ve/veya yenilikçilik konusunda problem tanımlamak, önemli problemleri çözmek ve varolan bilgiyi ya da mesleki pratiği genişletmek ve yeniden tanımlamak için gerekli, sentez ve değerlendirmeyi de içeren, en ileri düzeyde uzmanlaşmış beceri ve tekniklere sahiptir.X
5
Öncü nitelikte bir akademik araştırmayı yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemleri kullanarak yürütme becerisine sahiptirX
6
Araştırma bağlamları da dâhil olmak üzere, akademik ya da mesleki bağlamlarda en üst düzeyde yetkinlik: yeni fikirlerin veya süreçlerin geliştirilmesi konusunda dikkate değer bir yetki, yenilik, bağımsızlık, akademik ve mesleki dürüstlük ve kararlılık ortaya koyar.X
7
Özgün araştırmaya dayalı, ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunur.X
8
Akademik ve meslekle ilgili bağlamlarda bilgi temelli bir toplumda mekânsal temelli dinamiklerin çözümlenmesi, gelişmelerin sağlanması bağlamında teknolojik, toplumsal ve kültürel ilerlemeye katkıda bulunur.X
9
Alanındaki uluslararası gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile etkin düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilecek yabancı dile sahiptir.X
10
Alanıyla ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler, sorunların çözümüne katkıda bulunur, karar verme süreçlerinde etkin olur.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Gülseven UBAY TÖNÜK)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (websitem.gazi.edu.tr)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (gulseven@gazi.edu.tr)