GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KENTSEL TASARIM KURAMLARI VE UYGULAMALAR/6261312
Dersin Adı: KENTSEL TASARIM KURAMLARI VE UYGULAMALAR
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Kentsel tasarım kavramının tanımlanması, kentsel tasarımın gelişimde kuramlar ve sosyal süreçlerin öğrenilmesi.
Kentsel tasarım sürecine yaklaşımların, kentsel tasarım politikalarının, yöntem ve tekniklerinin öğrenilmesi.
Kentsel fiziksel mekânın oluşumunda tasarım sürecinin bileşenlerini kavranma.
Makro-mikro ölçeklerde ve planlama-tasarım bütünlüğünü kavranma.
-
-
-
-
-
-

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Kentsel Tasarımın Gelişimde Kuramlar ve Sosyal Süreçler Endüstri Öncesi Dönemde Kentsel Tasarımın Gelişimde Kuramlar ve Sosyal Süreçler
2. Hafta  Endüstri Sonrası Dönemde Kentsel Tasarımın Gelişimde Kuramlar ve Sosyal Süreçler Ütopya Düşünceleri Erken Ütopya Düşünceleri
3. Hafta  Endüstri Sonrası Dönemde Kentsel Tasarımın Gelişimde Kuramlar ve Sosyal Süreçler 19. Yüzyıl Sosyalist Ütopyacıları Endüstriyel Dönem Yardımseverler
4. Hafta  19. Yüzyılda Kentsel Tasarımın Gelişimde Kuramlar ve Sosyal Süreçler Tony Garnier (Endüstriyel Kent) Soria Y Mata (Lineer Kent)
5. Hafta  19. Yüzyılda Kentsel Tasarımın Gelişimde Kuramlar ve Sosyal Süreçler Danier H.Burnham (City Beautiful Movement/Güzel Kent Akımı) Ebenezer Howard,
6. Hafta  20. Yüzyılda Kentsel Tasarımın Gelişimde Kuramlar ve Sosyal Süreçler Henry Wright, Clarence Stein (Radburn) Le Corbusier (Modernizm)
7. Hafta  20. Yüzyılda Kentsel Tasarımın Gelişimde Kuramlar ve Sosyal Süreçler Albert Speer (Monumentalite, Faşizm) Team X, CIAM (Uluslar arası Modern Mima
8. Hafta  20. Yüzyılda Kentsel Tasarımın Gelişimde Kuramlar ve Sosyal Süreçler Yona Friedman, Archie Gram Gordon Cullen (Townscape)
9. Hafta  20. Yüzyılda Kentsel Tasarımın Gelişimde Kuramlar ve Sosyal Süreçler Kevin Lynch Jane Jacobs Christopher Alexander
10. Hafta  Kentsel Tasarım Sürecine Yaklaşımların İrdelenmesi, Kentsel Tasarım Süreci Aşamalarının Tanımlanması
11. Hafta  Kentsel Tasarım Yöntem ve Tekniklerinin İrdelenmesi
12. Hafta  Kentsel Tasarım Politikalarının İrdelenmesi
13. Hafta  Kentsel Tasarımın Değerlendirilmesinde Göz Önünde Bulundurulması Gerekli Değerlerin/Kavramların İrdelenmesi
14. Hafta  Final Öğrenci Sunuşları
15. Hafta  Final Öğrenci Sunuşları
16. Hafta  Final Öğrenci Sunuşları
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
0
0
 Ödev
2
50
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
50
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
12
4
48
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
12
2
24
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
11
1
11
 Sunu hazırlama
12
1
12
 Sunum
12
2
24
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
6
6
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan kuramlara, felsefelere, sistematik bilgi ve kavrayışa sahiptir.X
2
Araştırma ve yayın alanında iyi uygulamaya ilişkin normların ve standartların temelinde yatan etik ilkeler konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.X
3
Öğretme / öğrenme ve değerlendirme stratejileri ve bunların kuramsal temelleri konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.X
4
Araştırma ve/veya yenilikçilik konusunda problem tanımlamak, önemli problemleri çözmek ve varolan bilgiyi ya da mesleki pratiği genişletmek ve yeniden tanımlamak için gerekli, sentez ve değerlendirmeyi de içeren, en ileri düzeyde uzmanlaşmış beceri ve tekniklere sahiptir.X
5
Öncü nitelikte bir akademik araştırmayı yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemleri kullanarak yürütme becerisine sahiptirX
6
Araştırma bağlamları da dâhil olmak üzere, akademik ya da mesleki bağlamlarda en üst düzeyde yetkinlik: yeni fikirlerin veya süreçlerin geliştirilmesi konusunda dikkate değer bir yetki, yenilik, bağımsızlık, akademik ve mesleki dürüstlük ve kararlılık ortaya koyar.X
7
Özgün araştırmaya dayalı, ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunur.X
8
Akademik ve meslekle ilgili bağlamlarda bilgi temelli bir toplumda mekânsal temelli dinamiklerin çözümlenmesi, gelişmelerin sağlanması bağlamında teknolojik, toplumsal ve kültürel ilerlemeye katkıda bulunur.X
9
Alanındaki uluslararası gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile etkin düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilecek yabancı dile sahiptir.X
10
Alanıyla ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler, sorunların çözümüne katkıda bulunur, karar verme süreçlerinde etkin olur.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Ayşe TEKEL)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (websitem.gazi.edu.tr/site/atekel/)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (atekel@gazi.edu.tr)