GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TOPLUMSAL BOYUTLARDA KENTSEL YAŞAM KALİTESİ/6221312
Dersin Adı: TOPLUMSAL BOYUTLARDA KENTSEL YAŞAM KALİTESİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öznel ve nesnel yaşam kalitesi ölçütlerinin seçimi, değerlendirilmesi ve yorumlanması konusunda beceri kazandırılması.
Sürdürülebilirlik açısından yaşam kalitesini etkileyen unsurlara ( toplumsal, ekonomik, çevresel ve mekânsal) bütüncül bir bakış sağlar.
-
-
-
-
-
-
-
-

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Dersin kapsam ve içeriğinin tanıtılması
2. Hafta  Kalite kavramının tanımı ve ortaya çıkışı
3. Hafta  Yaşam kalitesi çalışmalarında kullanılan yaklaşımlar ve yöntemler
4. Hafta  Yaşam kalitesi kavramı ve göstergeleri
5. Hafta  Çevre kalitesi kavramı ve göstergeleri
6. Hafta  Kentsel kalite kavramı ve göstergeleri
7. Hafta  Kentsel çevre kalitesi ve kent planlama ilişkisi
8. Hafta  Ara sınav
9. Hafta  Uluslararası yönlendirici belgelerde (BM / DB / AB / OECD) kentsel yaşam kalitesi hedefleri politikalar, planlar ve projeler
10. Hafta  Uluslararası yönlendirici belgelerde (BM / DB / AB / OECD) kentsel yaşam kalitesi hedefleri politikalar, planlar ve projeler
11. Hafta  Sağlıklı Kentler Programı
12. Hafta  Kentsel politikalar açısından yaşam kalitesi ölçütlerinin değerlendirilmesi
13. Hafta  Örnek çalışmaların değerlendirilmesi -öğrenci sunuşları-
14. Hafta  Örnek çalışmaların değerlendirilmesi -öğrenci sunuşları-
15. Hafta  Örnek çalışmaların değerlendirilmesi -öğrenci sunuşları-
16. Hafta  Final sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
10
 Ödev
2
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
2
10
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
15
2
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
1
4
4
 Rapor hazırlama
3
4
12
 Sunu hazırlama
3
3
9
 Sunum
3
6
18
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
2
4
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
4
4
16
 Diğer
3
5
15
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
190
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan kuramlara, felsefelere, sistematik bilgi ve kavrayışa sahiptir.X
2
Araştırma ve yayın alanında iyi uygulamaya ilişkin normların ve standartların temelinde yatan etik ilkeler konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.X
3
Öğretme / öğrenme ve değerlendirme stratejileri ve bunların kuramsal temelleri konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.X
4
Araştırma ve/veya yenilikçilik konusunda problem tanımlamak, önemli problemleri çözmek ve varolan bilgiyi ya da mesleki pratiği genişletmek ve yeniden tanımlamak için gerekli, sentez ve değerlendirmeyi de içeren, en ileri düzeyde uzmanlaşmış beceri ve tekniklere sahiptir.X
5
Öncü nitelikte bir akademik araştırmayı yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemleri kullanarak yürütme becerisine sahiptirX
6
Araştırma bağlamları da dâhil olmak üzere, akademik ya da mesleki bağlamlarda en üst düzeyde yetkinlik: yeni fikirlerin veya süreçlerin geliştirilmesi konusunda dikkate değer bir yetki, yenilik, bağımsızlık, akademik ve mesleki dürüstlük ve kararlılık ortaya koyar.X
7
Özgün araştırmaya dayalı, ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunur.X
8
Akademik ve meslekle ilgili bağlamlarda bilgi temelli bir toplumda mekânsal temelli dinamiklerin çözümlenmesi, gelişmelerin sağlanması bağlamında teknolojik, toplumsal ve kültürel ilerlemeye katkıda bulunur.X
9
Alanındaki uluslararası gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile etkin düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilecek yabancı dile sahiptir.X
10
Alanıyla ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler, sorunların çözümüne katkıda bulunur, karar verme süreçlerinde etkin olur.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Nilgün GÖRER TAMER , Öğretim Görevlisi Dr. Z.Aslı Gürel Üçer )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/gorer)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (gorer@gazi.edu.tr , asligurelucer@gmail.com)