GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
BÖLGESEL KALKINMADA PLANLAMA KRİTERLERİ/6201312
Dersin Adı: BÖLGESEL KALKINMADA PLANLAMA KRİTERLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Küresel değişimlerin ekonomik bölgelerin oluşumuna etkisini
Küresel ilişkilerin bölgesel ekonomik gelişmeye ve yapılanmaya etkili olduğu ve bu oluşumların dinamik bir yapısını
Dersin başarısı, bölgesel planlamanın değişen anlamının çeşitli boyutlarıyla ilgili bilgi ve vizyonu geliştirmektir.
Bilimsel araştırma hazırlama ve sunma becerisini artırmak
-------
-------
-------
-------
-------
-------

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedi
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  1. Hafta: Giriş
2. Hafta  2. Hafta: Bütünleşik bölgesel kalkınma planlamasının tanımı
3. Hafta  3. Hafta: Yerel kalkınma kavramı: Endojen bölgesel büyüme
4. Hafta  4. Hafta: Kalkınmada yeni yerel ve bölgesel ortaklıklar,
5. Hafta  5. Hafta: Yerel ve bölgesel yönetimlerin artan önemi
6. Hafta  6. Hafta: Yerel ve bölgesel ortaklıkların çeşitliliği
7. Hafta  7. Hafta: Yerel ve bölgesel kalkınma işbirliği için sinerjiler için fırsatlar ve yeni zorluklar
8. Hafta  8. Hafta: Kırsallık kavramı ve kırsal kalkınma politikası
9. Hafta  9. Hafta: yerel kalkınmada kültür ve yerel yönetimler
10. Hafta  10. Hafta: Kültürel Turizm ve Sürdürülebilir Yerel Kalkınma
11. Hafta  11. Hafta: Sunum
12. Hafta  12. Hafta: Sunum
13. Hafta  13. Hafta: Sunum
14. Hafta  14. Hafta: Genel Değerlendirme
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
16
3
48
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
10
6
60
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
4
2
8
 Sunu hazırlama
3
4
12
 Sunum
2
2
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
10
10
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
15
15
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
187
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.48
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan kuramlara, felsefelere, sistematik bilgi ve kavrayışa sahiptir.X
2
Araştırma ve yayın alanında iyi uygulamaya ilişkin normların ve standartların temelinde yatan etik ilkeler konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.X
3
Öğretme / öğrenme ve değerlendirme stratejileri ve bunların kuramsal temelleri konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.X
4
Araştırma ve/veya yenilikçilik konusunda problem tanımlamak, önemli problemleri çözmek ve varolan bilgiyi ya da mesleki pratiği genişletmek ve yeniden tanımlamak için gerekli, sentez ve değerlendirmeyi de içeren, en ileri düzeyde uzmanlaşmış beceri ve tekniklere sahiptir.X
5
Öncü nitelikte bir akademik araştırmayı yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemleri kullanarak yürütme becerisine sahiptirX
6
Araştırma bağlamları da dâhil olmak üzere, akademik ya da mesleki bağlamlarda en üst düzeyde yetkinlik: yeni fikirlerin veya süreçlerin geliştirilmesi konusunda dikkate değer bir yetki, yenilik, bağımsızlık, akademik ve mesleki dürüstlük ve kararlılık ortaya koyar.X
7
Özgün araştırmaya dayalı, ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunur.X
8
Akademik ve meslekle ilgili bağlamlarda bilgi temelli bir toplumda mekânsal temelli dinamiklerin çözümlenmesi, gelişmelerin sağlanması bağlamında teknolojik, toplumsal ve kültürel ilerlemeye katkıda bulunur.X
9
Alanındaki uluslararası gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile etkin düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilecek yabancı dile sahiptir.X
10
Alanıyla ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler, sorunların çözümüne katkıda bulunur, karar verme süreçlerinde etkin olur.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Yard doç dr Demer EROL)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (edememt@gazi.edu.tr)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (edememt@gazi.edu.tr)