GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
SİT ALANLARI PLANLAMA/5301312
Dersin Adı: SİT ALANLARI PLANLAMA
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Koruma ve gelişme ekonomilerinin etkileşimini anlamak.
Sit alanlarını koruma planlamasında, planlama, kentsel tasarım, yönetim ve uygulama ilişkilerini kavramak.
Sit alanları planlama ve uygulamalarının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavramak.
Sit alanları koruma planlaması sürecinde, analiz tekniklerini kullanma, problem tanımlama, sentez ve karar verme yöntem ve tekniklerini öğrenmek.
Sit alanlarını koruma sorunlarının çözümüne katkı sağlayabilmek.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders, sit alanları örnekleri üzerinde araştırma, yerinde inceleme, ve yüz yüze eğitim yöntemleriyle yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Dersin kapsamı ve kaynaklarını tanıtım
2. Hafta  Kentsel yerleşmelerde sosyal, kültürel, fiziksel ve doğal çevrenin kimlik öğeleri ve sit alanları
3. Hafta  Sit alanlarını korumada temel kavramları ve terminolojiyi ve kentsel, tarihsel, arkeolojik, doğal ve karma sit alanları ve endüstri mirasını Kentsel ö
4. Hafta  Sit alanlarını korumaya ilişkin ulusal ve uluslar arası yaklaşımlar, ilkeler ve/veya sürdürülebilir koruma kavramı
5. Hafta  Sit alanları koruma planlamasında ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlar ve yaptırımları
6. Hafta  Doğal, arkeolojik, tarihsel, kentsel, endüstriyel ve karma koruma alanlarını korumanın yöntem ve teknikleri
7. Hafta  Türkiye’de koruma mevzuatında sit alanları planlaması ve alan yönetimi
8. Hafta  Türkiye'de farklı sit alanlarına göre farklı koruma planlaması ilke ve yöntemleri.
9. Hafta  Sit alanlarını korumada miras yönetimi ve yönetim planı
10. Hafta  Sit alanlarını koruma planlaması ile kent planlamanın karşılıklı etkileşimi
11. Hafta  Türkiye’de koruma imar planı işlemleri, yasa ve yönetmelikleri, organizasyonu, finansmanı ve katılım.
12. Hafta  Sit alanı korumada yönetim planı ve uygulama örneklerinin incelenmesi
13. Hafta  Sit alanı korumada yönetim planı ve uygulama örneklerinin incelenmesi
14. Hafta  Sit alanı korumada yönetim planı ve uygulama örneklerinin incelenmesi
15. Hafta  Genel Değerlendirme: Türkiye'de sit alanları koruma uygulamalarına bağlı güncel sorunlar ve çözüm önerileri
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
60
 Ödev
1
40
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
8
3
24
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
2
20
40
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
2
20
40
 Materyal tasarlama, uygulama
2
8
16
 Rapor hazırlama
1
10
10
 Sunu hazırlama
1
10
10
 Sunum
1
4
4
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
1
4
4
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
183
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.32
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanındaki bilgiye dikkate değer ve özgün katkıda bulunabilmek için yüksek lisansta kazanılan yetkinlikler temelinde araştırma alanıyla ilgili en son gelişmeleri kapsayan kuramlara, felsefelere, sistematik bilgi ve kavrayışa sahiptir.X
2
Araştırma ve yayın alanında iyi uygulamaya ilişkin normların ve standartların temelinde yatan etik ilkeler konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.X
3
Öğretme / öğrenme ve değerlendirme stratejileri ve bunların kuramsal temelleri konusunda gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.X
4
Araştırma ve/veya yenilikçilik konusunda problem tanımlamak, önemli problemleri çözmek ve varolan bilgiyi ya da mesleki pratiği genişletmek ve yeniden tanımlamak için gerekli, sentez ve değerlendirmeyi de içeren, en ileri düzeyde uzmanlaşmış beceri ve tekniklere sahiptir.X
5
Öncü nitelikte bir akademik araştırmayı yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemleri kullanarak yürütme becerisine sahiptirX
6
Araştırma bağlamları da dâhil olmak üzere, akademik ya da mesleki bağlamlarda en üst düzeyde yetkinlik: yeni fikirlerin veya süreçlerin geliştirilmesi konusunda dikkate değer bir yetki, yenilik, bağımsızlık, akademik ve mesleki dürüstlük ve kararlılık ortaya koyar.X
7
Özgün araştırmaya dayalı, ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmaya değer, nitelikli bir çalışma geliştirerek alanındaki bilgiye katkıda bulunur.X
8
Akademik ve meslekle ilgili bağlamlarda bilgi temelli bir toplumda mekânsal temelli dinamiklerin çözümlenmesi, gelişmelerin sağlanması bağlamında teknolojik, toplumsal ve kültürel ilerlemeye katkıda bulunur.X
9
Alanındaki uluslararası gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile etkin düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilecek yabancı dile sahiptir.X
10
Alanıyla ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler, sorunların çözümüne katkıda bulunur, karar verme süreçlerinde etkin olur.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Doç.Dr. Nevin Turgut GÜLTEKİN )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (w3.gazi.edu.tr/~neving , websitem.gazi.edu.tr/site/neving)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (neving@gazi.edu.tr , nevinturgutgultekin@gmail.com )