GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
ABSORBSİYONLU SOĞUTMA SİSTEMLERİ/5331310
Dersin Adı: ABSORBSİYONLU SOĞUTMA SİSTEMLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrenciler, Absorpsiyonlu sitemlerin çalışma prensiplerini öğrenir.
Absorpsiyonlu sitemlerin diğer sistemlerle benzerliklerini ve farklarını idrak eder.
Absorpsiyonlu sitemlerin termodinamik analizini öğrenir.
Absorpsiyonlu sitemlerin dizayn tekniklerini kavramasının yanında uygulama alanları hakkında bilgi sahibi olur.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Absorpsiyonlu Soğutma Sisteminin tanıtılması, çalışma prensibinin anlatılması.
2. Hafta  Buhar Sıkıştırmalı Mekanik Soğutma Sistemine benzerlikleri ve farkları.
3. Hafta  Absorpsiyonlu Soğutma Sisteminin avantajları ve dezavantajları.
4. Hafta  Absorbsiyonlu Soğutma Sisteminde kullanılan soğutucu ve soğurucu akışkan türleri ve karşılaştırılması
5. Hafta  Absorpsiyonlu Soğutma Sisteminin termodinamik analizi.
6. Hafta  Absorpsiyonlu Soğutma Sisteminin termodinamik analizi.
7. Hafta  Absorpsiyonlu Soğutma Sisteminin simülasyonu
8. Hafta   Ara Sınav
9. Hafta  Ana elemanların çalışma sıcaklıklarının sistem performansına olan etkilerinin incelenmesi.
10. Hafta  Ana elemanların çalışma sıcaklıklarının sistem performansına olan etkilerinin incelenmesi.
11. Hafta  Çift kademeli sistemlerin termodinamik analizi, simülasyonu, STK ve ITK değerlerinin bulunması.
12. Hafta  Çift kademeli sistemlerin termodinamik analizi, simülasyonu, STK ve ITK değerlerinin bulunması.
13. Hafta  Absorbsiyonlu Isı Yükselticilerinin tanıtılması ve çalışma prensibinin açıklanması.
14. Hafta  Absorbsiyonlu Isı Yükselticilerinin termodinamik analizi ve simülasyonu
15. Hafta  Absorbsiyonlu Isı Yükselticilerinin termodinamik analizi ve simülasyonu
16. Hafta  Dönem Sonu Sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
5
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
0
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
0
 Materyal tasarlama, uygulama
10
5
50
 Rapor hazırlama
10
8
80
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
8
8
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
8
8
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahiptir.
2
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular.
3
Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
4
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.X
5
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.X
6
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
7
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
8
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
10
Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
11
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği bulunur.
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. İlhami HORUZ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/ilhamihoruz)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ilhamihoruz@gazi.edu.tr)