GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
İLERİ ENERJİ DÖNÜŞÜM TEKNOLOJİLERİ/5441310
Dersin Adı: İLERİ ENERJİ DÖNÜŞÜM TEKNOLOJİLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrenciler, 1. Enerji, enerji kaynakları, enerji dönüşümleri ve temel prensipleri ve enerji dönüşüm çevrimlerinin analizini öğrenir.
2. klasik ve ileri teknoloji enerji dönüşüm çevrimlerinin çalışma prensiplerini kavrar.
3. enerji dönüşüm çevrimlerinin uygulama alanları konularında bilinçlenir ve öğrendiklerini uygulayabilme yeteneği kazanır.
4. yeni ve yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini keşfeder.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Giriş, Enerji ve Enerji Kaynakları
2. Hafta  Enerji Dönüşümleri ve Temel Prensipleri, Klasik Enerji Dönüşüm Çevrimleri
3. Hafta  İleri Enerji Dönüşüm Teknolojileri (Birleştirilmiş Enerji Dönüşüm Çevrimleri) I
4. Hafta  İleri Enerji Dönüşüm Teknolojileri (Birleştirilmiş Enerji Dönüşüm Çevrimleri) II
5. Hafta  İleri Enerji Dönüşüm Teknolojileri (İleri/Yeni Enerji Dönüşüm Çevrimleri ) I
6. Hafta  İleri Enerji Dönüşüm Teknolojileri (İleri/Yeni Enerji Dönüşüm Çevrimleri ) II
7. Hafta  İleri Enerji Dönüşüm Teknolojileri (İleri/Yeni Enerji Dönüşüm Çevrimleri ) III
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  Yenilenebilir Enerji Kaynaklarının Enerji Dönüşümleri I
10. Hafta  Yenilenebilir Enerji Kaynaklarının Enerji Dönüşümleri II
11. Hafta  Öğrenci Sunumları
12. Hafta  Öğrenci Sunumları
13. Hafta  Öğrenci Sunumları
14. Hafta  Öğrenci Sunumları
15. Hafta  Öğrenci Sunumları
16. Hafta  Dönem Sonu Sınavı
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
1
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
10
3
30
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
5
50
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
5
6
30
 Sunu hazırlama
5
5
25
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
5
5
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
5
5
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
188
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.52
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahiptir.
2
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular.
3
Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.X
4
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.X
5
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.X
6
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
7
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
8
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
10
Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
11
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliği bulunur.
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. İlhami HORUZ)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/ilhamihoruz)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ilhamihoruz@gazi.edu.tr)