GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
YAKIT HÜCRESİ TEKNOLOJİSİ VE UYGULAMALARI/5741309
Dersin Adı: YAKIT HÜCRESİ TEKNOLOJİSİ VE UYGULAMALARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Yakıt pilleri ile ilgili temel kavramları ve temel çalışma prensiplerini öğrenmek
Yakıt pili ile ilgili problemleri anlama ve çözebilme yetisini kazanmak
Ödevler ve dönem ödevi yoluyla literatür araştırması yapma ve makale inceleme yeteneklerini kazanma
-
-
-
-
-
-
-

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Yüz yüze
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Giriş: Yakıt hücrelerinin avantaj ve dezavantajları, önemi ve kullanım alanları
2. Hafta  Yakit pillerinin yapısı ve çalişma prensibi: ana elemanlar ve işlevleri, elektro-kimyasal prosesler ve elektrik üretimi
3. Hafta  Yakit pillerinin yapısı ve çalişma prensibi: ana elemanlar ve işlevleri, elektro-kimyasal prosesler ve elektrik üretimi.
4. Hafta  Yakıt pillerinde taşınım olayları
5. Hafta  Yakıt Pillerinin Modellenmesi:Tek boyutlu membran, tek boyutlu elektrot, iki boyutlu kanal üzerinde, iki boyutlu kanal boyunca ve üç boyutlu modeller
6. Hafta   Yakıt pillerinin termodinamik analizi, teorik verim
7. Hafta  Yakit pillerinde kayıplar: Polarizasyonlar ve Tafel eğrisi, I. Arasınav
8. Hafta  Yakit pillerinde kayıplar: Polarizasyonlar ve Tafel eğrisi.
9. Hafta  Yakit pillerinde kullanilan yakıtlar: özellikleri, avantaj ve dezavantajlari.
10. Hafta  Yakit pillerinin tipleri: Yakit pillerinin sicakliğa ve kullandiklari yakita ve elektrolite göre siniflandirilmasi, anot ve katot reaksiyonları.
11. Hafta  Hidrojen kullanılan yakıt pilleri: Kullanım alanları, avantajları-dezavantajları
12. Hafta  Hidrojen üretim yöntemleri, depolanması, taşınması
13. Hafta  Hidrojen üretim yöntemleri, depolanması, taşınması, II. Arasınav.
14. Hafta  Yakit pillerinin uygulanmasının yaygınlaşması için gerekli gelişmeler
15. Hafta   -
16. Hafta  -
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
2
30
 Ödev
4
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
20
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
60
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
40
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
14
3
42
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
12
3
36
 Sunu hazırlama
2
3
6
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
4
5
20
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
2
5
10
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
199
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.96
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.X
3
Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir.X
4
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir.X
5
Mühendislik alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.X
6
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.X
7
Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler.X
8
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.X
9
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.X
10
Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.X
11
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.X
12
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular.X
13
Mühendislik alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.X
14
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.X
15
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.X
16
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.X
17
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.X
18
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.X
19
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.X
20
Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. İrfan AR , Prof. Dr. Göksel Özkan)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   ( http://websitem.gazi.edu.tr/site/irfanar , http://websitem.gazi.edu.tr/site/gozkan)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   ( irfanar@gazi.edu.tr , gozkan@gazi.edu.tr)