GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KARAR ANALİZLERİ/5441307
Dersin Adı: KARAR ANALİZLERİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof.Dr. Ömer Faruk BAYKOÇ
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  www.gazi.edu.tr/~baykoc
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  baykoc@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi







 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  KARAR ANALİZİNE GİRİŞ : Karar analizi prosesi, Karar probleminin elemanları
2. Hafta  YAPISAL KARARLAR: Etkileşim diyagramı, Karar Ağacı
3. Hafta  SEÇİMİN YAPILMASI: Belirsizlik ve Risk altında karar verme.
4. Hafta  SEÇİMİN YAPILMASI: Risk profilleri, Baskın alternatifler.
5. Hafta  KARMAŞIK KARARLAR ve BENZETİM: Artan belirsizlik ortamları, Karmaşık kararlar.
6. Hafta  BİLGİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ: Prior ve posterior olasılıklar.
7. Hafta  FAYDA TEORİSİ: Beklenen fayda, Kesin denklik, Risk primi.
8. Hafta  ARASINAV
9. Hafta  FAYDA TEORİSİ: Fayda fonksiyonunun kestirimi, Risk toleransı ve Üssel fayda fonksiyonları.
10. Hafta  DUYARLILIK ANALİZİ: İkili duyarlılık analizi,Olasılıksal duyarlılık, Strateji bölgeleri
11. Hafta  ÇOK AMAÇLI KARAR VERME: Amaç programlama, Analitik hiyerarşi metod.
12. Hafta  OYUN TEORİSİ: iki kişilik sıfır toplamlı oyunlar.
13. Hafta  Dönem Projeleri sınıfiçi sunumu ve tartışmalar
14. Hafta  Dönem Projeleri sınıfiçi sunumu ve tartışmalar
15. Hafta  Dönem Projeleri sınıfiçi sunumu ve tartışmalar
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  1. Clemen, R.T., Making Hard Decisions, PWS-Kent, 2 nd edition, 1996. 2. Holloway, C.A., Decision Making Under Uncertainty, Prentice Hall, 1979.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
25
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
1
25
 Pratik
0
0
 Quiz
1
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
15
3
45
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
8
2
16
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
3
30
 Materyal tasarlama, uygulama
5
5
25
 Rapor hazırlama
5
4
20
 Sunu hazırlama
4
6
24
 Sunum
1
1
1
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
8
2
16
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
9
1
9
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
186
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.44
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Alanında ileri düzeydeki problemleri tanımlayabilme, modelleyebilme ve çözebilme için gerekli yöntemleri geliştirme becerisi.X
2
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, analizi ve yorumlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri dikkate alma ve bu değerleri öğretebilme becerisi.X
3
Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme ve sürekli yenileme becerisi.X
4
Alanındaki bilgi, yeterlilik ve deneyimlerini disiplinler arası uygulamalara aktarabilme becerisi.X
5
Değişik alanlardaki bilgileri bütünleştirme ve karmaşık problemleri çözebilme becerisi.X
6
Bilimin, teknolojinin ve endüstrinin gereksinimlerine göre literatüre katkı sağlayabilecek araştırma konularını belirleyebilme becerisi.X
7
Bilimsel bir çalışma için amaç belirleyerek planlı bir yol haritası oluşturup bilime yenilik getirme / yeni bir bilimsel yöntem geliştirme / bilinen yöntemi yeni bir alana uygulama becerisi.
8
Bilimsel ve teknolojik çalışmaların sonuçlarını Türkçe ve yabancı dilde yazılı / sözlü sunma becerisi.X
9
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme, liderlik yapabilme becerisi.
10
Literatüre katkı sağlayacak özgün çalışma yapma, bağımsız araştırma ve sorumluluk alabilme becerisi.X
11
Araştırma bulgularının endüstriye uygulanabilirliğini tartışma ve uygulayabilme becerisi.X
12
Ulusal /uluslararası proje önerisi sunma ve ulusal / uluslararası projelerde çalışabilme becerisi.X
13
Araştırmaların yürütülmesinde ve sonuçlarının duyurulmasında hukuksal sonuçlar ve hukuki haklar konusunda farkındalık.