GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
HAREKET GEOMETRİSİ VE KUETERNİYONLAR TEORİSİ/DAD 1598
Dersin Adı: HAREKET GEOMETRİSİ VE KUETERNİYONLAR TEORİSİ
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Prof. Dr. Mustafa Çalışkan, Doç. Dr. Derya Sağlam
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/mustafacaliskan, http://websitem.gazi.edu.tr/site/deryasaglam
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  mustafacaliskan@gazi.edu.tr, deryasaglam@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Dual sayılar sistemi ve dual sayılar halkası kavramlarını tanımlar
E.Study dönüşümü ve dual açıyı kavrar
D-modül üzerinde dış çarpım, karma çarpım ve dual vektörlerde baz kavramlarını öğrenir
Reel kuaterniyonlar cebirini kavrar
Çizgiler geometrisini öğrenir




 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Dual sayılar sistemi ve dual sayılar halkası
2. Hafta  Dual sayıların matris gösterimi ve dual vektör uzayı
3. Hafta  D-modül, D-modül üzerinde iççarpım ve norm tanımı
4. Hafta  E.Study dönüşümü ve dual açı
5. Hafta  D-modül üzerinde dış çarpım, karma çarpım
6. Hafta  D-modülde dual izometriler
7. Hafta  Dual değişkenli fonksiyonların seriye açılımı ve dual integral
8. Hafta  Arasınav
9. Hafta  Reel kuaterniyonlar cebiri
10. Hafta  Reel kuaterniyonların matris gösterimi
11. Hafta  Simplektik geometri
12. Hafta  Dual kuaterniyonlar ve dual kuaterniyonlar üzerindeki temel işlemler
13. Hafta  Çizgi kuaterniyonu
14. Hafta  Kuaterniyon operatörü, dönme ve kayma operatörleri
15. Hafta  Vida operatörü ve vida hareketi
16. Hafta  Final
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Hacısalihoğlu, H.Hilmi. Hareket Geometrisi ve Kuaterniyonlar Teorisi, Gazi Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi, Matematik Bölümü.,1983.#Ward, J.P. Quaternions and Cayley Numbers, Kluwer Academic Publisher, 1997.#Karger, A., Novak, J., Space Kinematics and Lie Groups, Gordon and Breach Science Publisher, 1985.#Dixon, G. Division Algebras: Octonions, Quaternions, Complex Numbers and Algebraic Design of Physics, Kluwer Academic Publisher, 1994######
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
  Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  YOK
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
8
3
24
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
5
3
15
 Materyal tasarlama, uygulama
5
3
15
 Rapor hazırlama
5
3
15
 Sunu hazırlama
4
3
12
 Sunum
3
3
9
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
3
18
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
10
3
30
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
180
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.2
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans ve yüksek lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere bağlı olarak matematiğin teori ve pratiğine ilişkin bilgilerini yeni ve özgün çalışmalar yapabilecek seviyede geliştirebilme.X
2
Matematikte karşılaşılan değişik problemleri tanıyıp, çözümüne yönelik çalışmalar yapabilme.X
3
Temelde analiz ve senteze dayalı olarak bilimsel yöntemlerle yeni çözümler üretebilme.X
4
Alanında edindiği bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek çalışmalarını bağımsız olarak ya da projeler kapsamında grup olarak yürütebilme.X
5
Çalışmalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak sürdürebilme.X
6
Alanı ile ilgili bilimsel toplantılara katılarak bilgiyi paylaşabilme.X
7
Çalışmalarını; kalite yönetimi, iş güvenliği ve çevre duyarlılığı çerçevesinde yürüterek yazılı, sözlü ve görsel gibi çeşitli yöntemler kullanarak sistematik biçimde aktarabilme.X
8
Bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.X
9
Farklı disiplinlerdeki bilgiyi matematiksel bilgilerle birleştirerek çalışmalarında kullanabilme.X
10
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkına varıp buna yönelik etkinlikler yapabilme.X
11
Matematiksel kavramlar ile toplumsal kavramları ilişkilendirebilme ve bilimsel yöntemlerle çözüm üretebilme.X
12
Matematiksel bilgi birikimini teknolojide kullanabilme.X