GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
TOPLAMSAL INTEGRAL TIP LINEER POZITIF OPERATÖRLERLE YAKLASIM I/6531305
Dersin Adı: TOPLAMSAL INTEGRAL TIP LINEER POZITIF OPERATÖRLERLE YAKLASIM I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Toplamsal integral tip operatörler ile sınırlı salınımlı fonksiyonlara yaklaşımı öğrenmek

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Korovkin tip yaklaşım teorisinde temel tanım ve kavramlar
2. Hafta  Korovkin tip yaklaşım teorisinde temel tanım ve kavramlar
3. Hafta  İstatistikte bazı dağılımlar ve Berry Essen teoremi, Ağırlıklı fonksiyon uzayları, Toplamsal integral tip operatörlerin tanımı ve ağırlıklı yaklaşım
4. Hafta  İstatistikte bazı dağılımlar ve Berry Essen teoremi, Ağırlıklı fonksiyon uzayları, Toplamsal integral tip operatörlerin tanımı ve ağırlıklı yaklaşım
5. Hafta  İstatistikte bazı dağılımlar ve Berry Essen teoremi, Ağırlıklı fonksiyon uzayları, Toplamsal integral tip operatörlerin tanımı ve ağırlıklı yaklaşım
6. Hafta  Ağırlıklı süreklilik modülü ve yakınsaklık oranı, Sınırlı salınımlı fonksiyonlar, Herzog-Hill Teoremi
7. Hafta  Ağırlıklı süreklilik modülü ve yakınsaklık oranı, Sınırlı salınımlı fonksiyonlar, Herzog-Hill Teoremi
8. Hafta  Ağırlıklı süreklilik modülü ve yakınsaklık oranı, Sınırlı salınımlı fonksiyonlar, Herzog-Hill Teoremi
9. Hafta  Toplamsal integral tip operatörlerle sınırlı salınımlı fonksiyonlara yaklaşım ve hata oranının bulunması
10. Hafta  Toplamsal integral tip operatörlerle sınırlı salınımlı fonksiyonlara yaklaşım ve hata oranının bulunması
11. Hafta  Toplamsal integral tip operatörlerle sınırlı salınımlı fonksiyonlara yaklaşım ve hata oranının bulunması
12. Hafta  Toplamsal integral tip operatörlerin Bezier varyantı ve sınırlı salınımlı fonksiyonlara yaklaşım
13. Hafta  Toplamsal integral tip operatörlerin Bezier varyantı ve sınırlı salınımlı fonksiyonlara yaklaşım
14. Hafta  Toplamsal integral tip operatörlerin Bezier varyantı ve sınırlı salınımlı fonksiyonlara yaklaşım
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
2
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
50
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
50
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
9
6
54
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
9
6
54
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
12
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
13
13
 Diğer
0
0
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
175
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans ve yüksek lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere bağlı olarak matematiğin teori ve pratiğine ilişkin bilgilerini yeni ve özgün çalışmalar yapabilecek seviyede geliştirebilme.X
2
Matematikte karşılaşılan değişik problemleri tanıyıp, çözümüne yönelik çalışmalar yapabilme.X
3
Temelde analiz ve senteze dayalı olarak bilimsel yöntemlerle yeni çözümler üretebilme.X
4
Alanında edindiği bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek çalışmalarını bağımsız olarak ya da projeler kapsamında grup olarak yürütebilme.X
5
Çalışmalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak sürdürebilme.X
6
Alanı ile ilgili bilimsel toplantılara katılarak bilgiyi paylaşabilme.X
7
Çalışmalarını; kalite yönetimi, iş güvenliği ve çevre duyarlılığı çerçevesinde yürüterek yazılı, sözlü ve görsel gibi çeşitli yöntemler kullanarak sistematik biçimde aktarabilme.X
8
Bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.X
9
Farklı disiplinlerdeki bilgiyi matematiksel bilgilerle birleştirerek çalışmalarında kullanabilme.X
10
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkına varıp buna yönelik etkinlikler yapabilme.X
11
Matematiksel kavramlar ile toplumsal kavramları ilişkilendirebilme ve bilimsel yöntemlerle çözüm üretebilme.X
12
Matematiksel bilgi birikimini teknolojide kullanabilme.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof..Dr. İsmet YÜKSEL)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/iyuksel/)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (iyuksel@gazi.edu.tr)