GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
FONKSİYONLARIN YAKLAŞIM TEORİSİ I/6411305
Dersin Adı: FONKSİYONLARIN YAKLAŞIM TEORİSİ I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Uygulamalı Matematik ve Analiz'in arakesitinde yer alan yaklaşımlar teorisi hakkında genel bilgileri vermek
Yaklaşımlar teorisinde çalışma yapacak bilim insanları için alt yapıyı oluşturmak
En iyi yaklaşıma ilişkin bazı tanım ve teoremleri vermek
Yaklaşımlar teorisinde q-analiz kavramı ve daha iyi yaklaşıma sahip olan q-tipli operatörlerin inşaası hakkında temel bilgileri vermek
Global yaklaşıma ilişkin bazı tanım ve teoremleri vermek

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  En iyi yaklaşım kavramı ve ilgili teoremler
2. Hafta  Ortogonal ve ortonormal fonksiyonların kombinasyonu ile yaklaşım
3. Hafta  İnterpolasyon operatörler ve yaklaşım özellikleri
4. Hafta  Daha iyi yaklaşıma sahip olan yaklaşım operatörlerinin inşası
5. Hafta  Yaklaşımlar teorisinde q-analiz kavramı ve daha iyi yaklaşıma sahip olan q-tipli operatörlerin inşaası
6. Hafta  Yaklaşım operatörlerinin monotonluğu ve konveksliği koruma özellikleri
7. Hafta  Singüler integraller için yaklaşım teoremleri ve yaklaşım hızı
8. Hafta  Global yaklaşım kavramı ve ilgili teoermler
9. Hafta  Yaklaşım operatörlerinde yaklaşım hızı veren asimptotik formüllerin elde edilmesi için gerekli koşulların bulunması
10. Hafta  Operatörlerin spline tipli genelleşmesi
11. Hafta  Yaklaşım operatörlerinin türevlerinin yaklaşım özellikleri. (simultaneous yaklaşım)
12. Hafta  Yaklaşım operatörleri için kuantitatif tahminler
13. Hafta  Yaklaşım operatörleri için direkt sonuçları içeren teoremler
14. Hafta  Yaklaşım operatörleri için direkt sonuçları içeren teoremler
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
1
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
9
4
36
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
10
4
40
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
10
4
40
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
10
4
40
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
198
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.92
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans ve yüksek lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere bağlı olarak matematiğin teori ve pratiğine ilişkin bilgilerini yeni ve özgün çalışmalar yapabilecek seviyede geliştirebilme.X
2
Matematikte karşılaşılan değişik problemleri tanıyıp, çözümüne yönelik çalışmalar yapabilme.X
3
Temelde analiz ve senteze dayalı olarak bilimsel yöntemlerle yeni çözümler üretebilme.X
4
Alanında edindiği bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek çalışmalarını bağımsız olarak ya da projeler kapsamında grup olarak yürütebilme.X
5
Çalışmalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak sürdürebilme.X
6
Alanı ile ilgili bilimsel toplantılara katılarak bilgiyi paylaşabilme.X
7
Çalışmalarını; kalite yönetimi, iş güvenliği ve çevre duyarlılığı çerçevesinde yürüterek yazılı, sözlü ve görsel gibi çeşitli yöntemler kullanarak sistematik biçimde aktarabilme.X
8
Bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.X
9
Farklı disiplinlerdeki bilgiyi matematiksel bilgilerle birleştirerek çalışmalarında kullanabilme.X
10
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkına varıp buna yönelik etkinlikler yapabilme.X
11
Matematiksel kavramlar ile toplumsal kavramları ilişkilendirebilme ve bilimsel yöntemlerle çözüm üretebilme.X
12
Matematiksel bilgi birikimini teknolojide kullanabilme.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr.Ogün DOĞRU.Doç. Dr. Mediha ÖRKCÜ , )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (www.websitem.gazi.edu.tr/ogun.dogru , https://websitem.gazi.edu.tr/site/medihaakcay)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (ogun.dogru@gazi.edu.tr , ogun.dogru@gmail.com , medihaakcay@gazi.edu.tr)