GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
LİNEER POZİTİF OPERA.DİZ.YAKLAŞIM ÖZEL. I/6301305
Dersin Adı: LİNEER POZİTİF OPERA.DİZ.YAKLAŞIM ÖZEL. I
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Yaklaşımlar teorisinde araştırma yapabilme yeteneğinin kazanılması
Lineer pozitif operatörler ve yaklaşım özelliklerini öğrenir
Korovkin tip teoremler ve uygulamalarını kavrar
Süreklilik modülü, ikinci süreklilik modülü ve Petree K- fonksiyoneli ile yaklaşım hızı bulma
Voronovskaya tipli asimptotik formüller ve eşanlı yaklaşım kavramlarını öğrenir

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
   Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Weierstrass teoremi ve bu teoremin Bernstein operatörü ile ispatı
2. Hafta  Lineer pozitif operatörlerin tanımı ve özellikleri, Korovkin teoremi ve genel halinin ispatı, Weierstrass teoremi ile ilişkileri
3. Hafta  Kapalı aralıklar üzerinde sürekli, periyodik ve integrallenebilir fonksiyon uzaylarında Korovkin teoremleri
4. Hafta  Korovkin teoremlerinin uygulamaları
5. Hafta  Lineer pozitif operatörlerle yaklaşım hızı,Süreklilik ve düzgünleştirme modülü ve ilgili özellikler
6. Hafta  Lipschitz sınıfından fonksiyonlar ve özellikleri
7. Hafta  Szasz ve Baskakov operatörleri ve yaklaşım özellikleri
8. Hafta  Sınırsız kümeler üzerinde tanımlı sürekli fonksiyonların ağırlıklı uzayındaki lineer pozitif operatorler dizisi için Korovkin tipi teoremler
9. Hafta  Çok değişkenli sürekli fonksiyonlar sınıfında yaklaşım koşulları, yaklaşım derecesi ve uygulamalar
10. Hafta  Voronovskaja tipi asimptotik yaklaşımlar
11. Hafta  İkinci süreklilik modülü ve Peetre K-fonksiyonu
12. Hafta   Bölünmüş farklar, fark operatörü , konvekslik, eşanlı yaklaşım
13. Hafta  Analitik fonksiyonlar uzayında dönüşüm yapan lineer pozitif tip operatör ile yaklaşım
14. Hafta  Ödevlerin gözden geçirilmesi ve problem çözümleri
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
20
 Ödev
3
20
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
14
4
56
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
14
3
42
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
0
 Sunum
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
15
15
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
5
3
15
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
190
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans ve yüksek lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere bağlı olarak matematiğin teori ve pratiğine ilişkin bilgilerini yeni ve özgün çalışmalar yapabilecek seviyede geliştirebilme.X
2
Matematikte karşılaşılan değişik problemleri tanıyıp, çözümüne yönelik çalışmalar yapabilme.X
3
Temelde analiz ve senteze dayalı olarak bilimsel yöntemlerle yeni çözümler üretebilme.X
4
Alanında edindiği bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek çalışmalarını bağımsız olarak ya da projeler kapsamında grup olarak yürütebilme.X
5
Çalışmalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak sürdürebilme.X
6
Alanı ile ilgili bilimsel toplantılara katılarak bilgiyi paylaşabilme.X
7
Çalışmalarını; kalite yönetimi, iş güvenliği ve çevre duyarlılığı çerçevesinde yürüterek yazılı, sözlü ve görsel gibi çeşitli yöntemler kullanarak sistematik biçimde aktarabilme.X
8
Bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.X
9
Farklı disiplinlerdeki bilgiyi matematiksel bilgilerle birleştirerek çalışmalarında kullanabilme.X
10
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkına varıp buna yönelik etkinlikler yapabilme.X
11
Matematiksel kavramlar ile toplumsal kavramları ilişkilendirebilme ve bilimsel yöntemlerle çözüm üretebilme.X
12
Matematiksel bilgi birikimini teknolojide kullanabilme.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof. Dr. Nurhayat İSPİR , Prof.Dr. H.Gül İNCE İLARSLAN)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (websitem.gazi.edu.tr/site/nispir , websitem.gazi.edu.tr/site/ince/)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (nispir@gazi.edu.tr , ince@gazi.edu.tr)