GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
FUZZY UZAYLARI/5711305
Dersin Adı: FUZZY UZAYLARI
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Dersin Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERS KATALOG TANIMI (İÇERİĞİ)
 -- TEMEL DERS KİTABI
 -- YARDIMCI DERS KİTAPLARI
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- DERSİN AMACI ve HEDEFİ
 -- DERSİN ÖĞRENİM ÇIKTILARI
Öğrencinin gerçek hayatta problemi anlama ve çözme yeteneğine sahip olmayı kazanabilme.
Fuzzy topolojik uzay ve Fuzzy topolojik uzaylarda komşuluklar sistemi ve Q-komşuluklar sistemini anlamalı.
Yerel taban, Fuzzy topoloji tabanı ve Sayılabilme aksiyomlarını anlamalı
Değme,yığılma ve kapanış noktaları, Fuzzy alt uzaylarını anlamalı.
fuzzy süreklilik ve fuzzy çarpım uzaylarını anlamalı.

 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir
 --DERSİN HAFTALIK DAĞILIMI
1. Hafta  Fuzzy kümelerinin temel kavramı, Fuzzy nokta kavramı, Fuzzy topolojik uzay. .
2. Hafta  Fuzzy kümelerinin temel kavramı, Fuzzy nokta kavramıve Fuzzy topolojik uzay.
3. Hafta  Fuzzy kümelerinin temel kavramı, Fuzzy nokta kavramı ve Fuzzy topolojik uzay.
4. Hafta  Fuzzy kümelerinin temel kavramı, Fuzzy nokta kavramı ve Fuzzy topolojik uzay.
5. Hafta  Fuzzy topolojik uzay, Fuzzy topolojik uzaylarda komşuluklar sistemi, Q-komşuluklar sistemi.
6. Hafta  Fuzzy topolojik uzay, Fuzzy topolojik uzaylarda komşuluklar sistemi, Q-komşuluklar sistemi.
7. Hafta  Yerel taban, Fuzzy topoloji tabanı, I. ve II. Sayılabilme aksiyomları.
8. Hafta  Yerel taban, Fuzzy topoloji tabanı, I. ve II. Sayılabilme aksiyomları.
9. Hafta  Değme,yığılma ve kapanış noktaları, Fuzzy alt uzayları
10. Hafta  Değme,yığılma ve kapanış noktaları, Fuzzy alt uzayları
11. Hafta  Değme,yığılma ve kapanış noktaları, Fuzzy alt uzayları
12. Hafta  Fuzzy uzaylarında fuzzy süreklilik ve çarpım uzayları.
13. Hafta  Fuzzy uzaylarında fuzzy süreklilik ve çarpım uzayları.
14. Hafta  Fuzzy uzaylarında fuzzy süreklilik ve çarpım uzayları.
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ÖĞRETİM FAALİYETLERİ
 -- DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
30
 Ödev
4
10
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Dönemiçi Çalışmaların Yıliçi Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- DERSİN İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
0
0
 Okuma Faaliyetleri
12
5
60
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
11
4
44
 Materyal tasarlama, uygulama
0
0
0
 Rapor hazırlama
0
0
0
 Sunu hazırlama
0
0
0
 Sunum
0
0
0
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
1
12
12
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
1
20
20
 Diğer
2
10
20
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
198
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.92
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Lisans ve yüksek lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere bağlı olarak matematiğin teori ve pratiğine ilişkin bilgilerini yeni ve özgün çalışmalar yapabilecek seviyede geliştirebilme.X
2
Matematikte karşılaşılan değişik problemleri tanıyıp, çözümüne yönelik çalışmalar yapabilme.X
3
Temelde analiz ve senteze dayalı olarak bilimsel yöntemlerle yeni çözümler üretebilme.X
4
Alanında edindiği bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek çalışmalarını bağımsız olarak ya da projeler kapsamında grup olarak yürütebilme.X
5
Çalışmalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak sürdürebilme.X
6
Alanı ile ilgili bilimsel toplantılara katılarak bilgiyi paylaşabilme.X
7
Çalışmalarını; kalite yönetimi, iş güvenliği ve çevre duyarlılığı çerçevesinde yürüterek yazılı, sözlü ve görsel gibi çeşitli yöntemler kullanarak sistematik biçimde aktarabilme.X
8
Bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.X
9
Farklı disiplinlerdeki bilgiyi matematiksel bilgilerle birleştirerek çalışmalarında kullanabilme.X
10
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkına varıp buna yönelik etkinlikler yapabilme.X
11
Matematiksel kavramlar ile toplumsal kavramları ilişkilendirebilme ve bilimsel yöntemlerle çözüm üretebilme.X
12
Matematiksel bilgi birikimini teknolojide kullanabilme.X
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
   (Prof.Dr. Hakan EFE )
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
   (http://websitem.gazi.edu.tr/site/hakanefe)
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
   (hakanefe@gazi.edu.tr)