GAZİ ÜNİVERSİTESİ BİLGİ PAKETİ - 2019 AKADEMİK YILI

DERS TANIMI
KURAMSAL KİMYA/6121304
Dersin Adı: KURAMSAL KİMYA
Dersin Kredisi: 3 Ders AKTS : 7.5
Dersin Yarıyılı: 1 Ders Türü : Seçmeli
DERS BİLGİLERİ
 -- DERSİN DİLİ
  Türkçe
 -- ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I
  Öğr. Gör. Dr. Yavuz Dede
 -- ÖĞRETİM ELEMANI WEB SİTESİ/SİTELERİ
  http://websitem.gazi.edu.tr/site/dede
 -- ÖĞRETİM ELEMANI E-POSTASI/E-POSTALARI
  dede@gazi.edu.tr
 -- ÖĞRENME ÇIKTILARI
Kuantum (Kuramsal/Hesaplamalı/Teorik/Bilgisayarlı) kimyasında güncel metotlar, kimyasal problemlerin çözümünde kullanılan yaklaşımlar hakkında bilgi
Kuantum mekaniğinin temel prensipleri, hesaplama teknikleri ve elektronik yapı arasında ilişki kurulacak.
Lisansüstü araştırmalarda moleküler modellemeden faydalanabilmek için hazırlık yapılacak.






 -- DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
  Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
 -- DERSİN ÖNKOŞULLARI
  Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır.
 -- ÖNERİLEN DERSLER
  Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
 --DERS İÇERİĞİ
1. Hafta  Newton mekaniği – Kuantum mekaniği karşılaştırması; kuramsal kimyada güncel eğilimler ve kapsam
2. Hafta  Güncel tekniklere giriş, hesaplamalı kimyada bilgisayar ortamı dizaynı
3. Hafta  Moleküler mekanik hesaplar
4. Hafta  Schrödinger denklemine çözüm yaklaşımları; Yarı deneysel metotlar
5. Hafta  Hückel metodu
6. Hafta  Elektron spini
7. Hafta  Hartree ve Hartree – Fock metodu, Elektron korelasyonu problemi
8. Hafta  Hartree – Fock metodu uygulamaları
9. Hafta  Temel setler
10. Hafta  Tek koordinatta potansiyel enerji yüzeyi incelemesi, 2H - H2 problemi, farklı spin yüzeyleri
11. Hafta  Ara sınav
12. Hafta  Sık kullanılan, güncel hesaplama teknikleri ve güncel literatürden uygulamalar
13. Hafta  Yoğunluk fonksiyoneli teorisi, kavramlar
14. Hafta  Yoğunluk fonksiyoneli teorisi, uygulamalar
15. Hafta  
16. Hafta  
 -- ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
  Jensen, F., Introduction to Computational Chemistry, 2nd ed.; J. Wiley, 2006. Cramer, C. J., Essentials of computational chemistry : Theories and models. 2nd ed.; J. Wiley, 2004. Salem, L., Electrons in Chemical Reactions: First Principles. J. Wiley, 1982. Pilar, F. L., Elementary Quantum Chemistry, 2nd ed.; Dover Publications, 2001. Lowe, J. P.; Peterson, K., Quantum Chemistry, 3rd ed.; Academic Press, 2005. Foresman, J. B.; Frisch, A., Exploring Chemistry With Electronic Structure Methods: A Guide to Using Gaussian, 2nd ed.; Gaussian Inc. 1996.
 -- ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
   Anlatım, Soru-Yanıt, Gösterme, Uygulama - Alıştırma
 -- STAJ / UYGULAMA
  yok
 -- DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
 Ara Sınav
1
40
 Ödev
0
0
 Uygulama
0
0
 Projeler
0
0
 Pratik
0
0
 Quiz
0
0
 Yıliçinin Başarıya Oranı (%)  
40
 Finalin Başarıya Oranı (%)  
60
 -- İŞ YÜKÜ
 Etkinlik  Toplam hafta sayısı  Süre (Haftalık Saat)  Dönem boyu toplam iş yükü
 Haftalık teorik ders saati
14
3
42
 Haftalık uygulamalı ders saati
0
 Okuma Faaliyetleri
13
3
39
 İnternette tarama, kütüphane çalışması
13
3
39
 Materyal tasarlama, uygulama
0
 Rapor hazırlama
0
 Sunu hazırlama
5
5
25
 Sunum
1
3
3
 Ara sınav ve ara sınava hazırlık
6
3
18
 Final sınavı ve final sınavına hazırlık
6
4
24
 Diğer
0
 TOPLAM İŞ YÜKÜ: 
190
 TOPLAM İŞ YÜKÜ / 25 : 
7.6
 DERSİN AKTS KREDİSİ: 
7.5
 -- PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI KATKI DÜZEYLERİ
NO
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
1
2
3
4
5
1
Doktora yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmakX
2
Kimya alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmakX
3
Kimya alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmekX
4
Kimya alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmekX
5
Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmekX
6
Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmekX
7
Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamakX
8
Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmekX
9
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmekX
10
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmekX
11
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak

X